XXI Medalles de Sant Carles

Sebastià Miralles, Jordi Teixidor, la Llibreria Railowsky i el Museu de Belles Arts de València, guardonats per la Facultat de Belles Arts de la UPV

[ 27/12/2016 ]

La Facultat de Belles Arts de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha celebrat la XXI edició del lliurament de les Medalles de Sant Carles, que cada any reconeixen les institucions i personalitats que afavoreixen la promoció i la difusió cultural i artística de la societat valenciana.

Enguany, els guardonats han sigut Sebastià Miralles, Jordi Teixidor, la Llibreria Railowsky i el Museu de Belles Arts de València, que han vist així reconegudes les seues rellevants aportacions als àmbits de l'art i la cultura de la Comunitat Valenciana.

Miralles, un dels principals renovadors de l'escultura valenciana en els 80

Sebastià Miralles ha sigut reconegut per la seua trajectòria personal, artística i docent, primer com a estudiant de l'Escola Superior de Belles Arts de Sant Carles i, després, com un dels principals escultors de la renovació de l'escultura valenciana durant la dècada dels vuitanta.

Així mateix, la Facultat ha volgut transmetre-li el més sincer agraïment per la dedicació com a professor de la UPV a la labor pedagògica i formativa de milers d'estudiants durant tota la seua trajectòria docent.

Railowksy, un espai de referència per a l'art, la fotografia i el cinema

Per la seua banda, la Facultat de Belles Arts ha volgut reconèixer a la Llibreria Railowsky la labor contínua de difusió i dedicació especialitzada a la bibliografia sobre art, fotografia i cinema des de mitjan anys vuitanta.

Railowsky és, sens dubte, un referent cultural de la ciutat de València, on ha promocionat nombroses exposicions durant anys, a més de dur a terme múltiples activitats sempre pròximes a la UPV i, especialment, a l'alumnat i professorat de la Facultat de Belles Arts.

Teixidor, referència pictòrica ineludible

Pel que fa a Jordi Teixidor, la Medalla se li ha atorgat en reconeixement a la seua trajectòria personal i artística després del pas pels tallers de l'Escola Superior de Belles Arts de Sant Carles entre el 1959 i el 1964.

Figura clau, Teixidor va protagonitzar la renovació plàstica des dels anys seixanta i setanta, i, sens dubte, és una referència pictòrica ineludible en l'àmbit valencià, nacional i internacional.

El Museu de Belles Arts, històricament vinculat a la Facultat

El quart dels premiats ha sigut el Museu de Belles Arts de València, al qual s'ha volgut reconèixer tant per la rellevància dins de l'àmbit artístic internacional com per la seua labor de conservació, recerca i difusió del patrimoni valencià.

A més, la Medalla vol simbolitzar la reunió del Museu amb la Facultat. Ambdues institucions estan històricament vinculades a la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Carles de València (que també posseeix la Medalla) i acaben de renovar el seu conveni de col·laboració.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local