Melbourne Tattoo Academy

Álex Tintea i Arturo Garrido, alumnes de la UPV, queden tercers en el concurs internacional d'arquitectura organitzat per Bee Breeders

[ 23/12/2016 ]

Álex Tintea i Arturo Garrido, alumnes de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de la Universitat Politècnica de València, han assolit el podi en el concurs internacional Melbourne Tattoo Academy, organitzat per Bee Breeders.

El seu projecte ha assolit la tercera posició, per darrere de l'equip de l'École Polytechnique Fédérale de Lausanne (guanyador) i de l'École Nationale Superieure d'Architecture et de Paysage de Bordeus (segon). Per primera vegada, els tres primers llocs d'aquesta competició han recaigut en estudiants universitaris.

Escola de Tatuatge

El Melbourne Tattoo Academy cercava propostes per a construir una escola de tatuatge al cor de la metròpolis australiana. Es pretenia que l'acadèmia, situada en una de les zones més populars, es convertira en un punt de referència local, com també en una atracció turística amb capacitat per a impulsar la projecció de la ciutat com a centre artístic i cultural.

Ciutat subterrània

Álex Tintea i Arturo Garrido van dissenyar una ciutat subterrània en la qual conviurien espais d'exposició amb tallers de tatuatges i, fins i tot, allotjament per als artistes que treballaren allí. Una idea que va sorgir durant les vacances d'estiu.

Álex Tintea explica que "volíem dissenyar un lloc únic que recuperara l'impuls de l'antic, d'un art, el del tatuatge, que és més popular ara que mai. La nostra idea era projectar una edificació on la línia que separara allò públic d'allò privat fóra molt fina. Volíem usar l'arquitectura per a crear espais íntims per als amants dels tatuatges".

Per la seua part, Arturo Garrido indica que "el nostre enfocament del projecte és, en certa manera, modest: regalem espai a canvi d'aconseguir àrees de qualitat. Creiem que hem sigut audaços cedint espai públic a una ciutat com ara Melbourne, tan saturada de trànsit. Per això vam decidir enterrar la nostra edificació. Ens aïllem del trànsit dens i, així, creem un món paral·lel; tot un símbol per als artistes del tatuatge".

Aquest projecte els ha servit per a desenvolupar el seu dossier i provar les seues habilitats per a dissenyar de forma més lliure. I, a més, han aconseguit un premi en metàl·lic de 500 dòlars.

Notícia UPV TV

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC