poli[Consulta]

La UPV engega una plataforma en línia per a gestionar i atendre els dubtes i les consultes que els usuaris i usuàries vulguen traslladar-hi a qualsevol hora i des de qualsevol lloc

[ 24/10/2016 ]

La UPV ha desenvolupat la plataforma en línia poli[Consulta], que permet gestionar i atendre els dubtes i les consultes que els usuaris -fonamentalment estudiants- realitzen, de manera telemàtica, des de qualsevol lloc i en qualsevol moment, i a la qual es pot accedir, de forma ràpida i senzilla, des de qualsevol dispositiu mòbil, tableta o PC amb connexió a Internet.

Aquesta nova plataforma pretén "convertir-se en el canal únic pel qual gestionar aquest tipus de comunicacions, substituint la multiplicitat de vies per les quals anteriorment arribaven aquestes comunicacions, sense cap tipus de control ni traçabilitat".

Sense limitacions d'horaris

L'objectiu és evitar desplaçaments i cues innecessàries, i que la persona usuària dispose de tota la informació sobre l'estat de les seues comunicacions, sense estar subjecta a un horari restringit de finestreta.

En una primera fase s'han incorporat ja a la plataforma tots les escoles i facultats, el Servei d'Alumnat i el Servei Integrat d'Ocupació. A través de menús desplegables es pot traslladar la consulta sobre qualsevol qüestió (beques, ajudes, certificats, tràmits d'accés i admissió, de matrícula, calendari, normes d'avaluació i permanència, expedició de títols, etc.) relacionada amb les escoles i facultats de la UPV o assumptes depenents del Servei d'Alumnat, o bé qualsevol dubte que concerneixen a l'ocupació i les pràctiques en empresa que gestiona el SIO o sobre els programes de mobilitat i intercanvi acadèmic, dels quals s'ocupen les unitats de relacions internacionals dels centres.

A més, la informació està estructurada segons les necessitats dels usuaris i de les diferents consultes que realitzen habitualment, i inclou també un potent sistema de preguntes freqüents o PMF (FAQ n'és la sigla en anglès) que pot permetre obtenir la resposta al dubte o consulta d'una manera més immediata.

En una segona fase, està previst incorporar totes aquelles altres unitats o serveis de la UPV que així ho necessiten, com és el cas de l'Àrea de Comunicació, sobretot per l'atenció als potencials alumnes pel que fa a dubtes i consultes que vulguen traslladar a la UPV.

Poli[Consulta] és una de les línies de treball del projecte Secretaria Virtual 24x7 en el marc de l'estratègia Open Innovation, impulsada per l'actual equip rectoral. Un vessant d'aquest projecte es troba íntimament lligat al projecte d'implantació de l'administració electrònica a la UPV (eUPVgestión). En el marc d'aquest projecte, s'han desenvolupat ja diverses iniciatives, com la implantació de la signatura electrònica amb segell de l'òrgan en certificats, justificants i guies docents, i la incorporació de la signatura electrònica en aplicacions (per exemple, signatura d'actes d'assignatures i diligències en aquestes, TFG/TFM, pràctiques en empresa, cessió de drets.).

Cita prèvia en línia

Una altra de les línies d'actuació del projecte és l'atenció personalitzada, en cas que el dubte o consulta que realitze l'usuari o usuària necessite presencialitat, i que puga requerir un major assessorament. Amb aquesta finalitat, i de forma paral·lela a la implantació de poli[Consulta], s'està treballant en un sistema de cita prèvia, de manera que s'assigne dia, hora i persona gestora d'acord amb la temàtica de l'atenció requerida. A més, a proposta dels mateixos estudiants, "estem treballant perquè la resposta al requeriment de l'atenció o assessoria siga en un entorn amigable que conjugue l'atenció ràpida, la personal i, fins i tot, la confidencial".

El projecte Secretaria Virtual 24x7 està liderat pel Servei d'Avaluació, Planificació i Qualitat (SAPQ) i, en concret, la creació de poli[Consulta] ha sigut duta a terme amb el suport de responsables d'escoles i facultats, del Servei d'Alumnat, del SIO i de l'OPII, i desenvolupat per l'Àrea de Sistemes de la Informació i les Comunicacions (ASIC), amb la col·laboració també dels mateixos estudiants, a través de la Delegació d'Alumnes de la UPV.

Amb l'engegada de poli[Consulta], la UPV cerca facilitar que els membres de la comunitat universitària i la resta d'usuaris puguen traslladar els seus dubtes o consultes a les diferents unitats i serveis de la Universitat, d'una manera còmoda i àgil, amb un sol clic, independentment que es troben a milers de quilòmetres o de l'hora del dia en la qual es realitze la consulta. I, a més, gestionar aquest tipus de comunicacions d'una forma controlada i traçable (amb informació sobre estats, incidències, dades addicionals, etc. relacionada amb la comunicació, tant per a usuaris, com per a gestors) amb la finalitat de donar-los resposta al més prompte possible.

RTV UPV

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC