#DesafíoVerdeUPV

Uneix-te al Desafiament Verd i, el dijous 22 de setembre, vine a la UPV sense cotxe . El repte, superar els 980 inscrits de 2015. Apunta't!

[ 16/09/2016 ]
#DesafíoVerdeUPV

Fidel al seu compromís amb el medi ambient, la Universitat Politècnica de València (UPV) s'ha adherit un any més a la Setmana Europea de la Mobilitat, que aquest 2016 té lloc del 16 al 22 de setembre.

Amb aquesta finalitat, guiada per la Unitat de Medi Ambient, la UPV ha preparat un programa que inclou múltiples i variades activitats, que tenen com a objectiu principal fomentar la reflexió i la conscienciació, per part de la ciutadania i les autoritats, del transport sostenible com a via per a millorar tant la nostra salut com la de l'entorn en què vivim.

Deixa el teu cotxe a casa el pròxim dijous, dia 22

Com a esdeveniment principal, la UPV ha engegat la campanya #DesafíoVerdeUPV, a la qual qualsevol persona interessada pot apuntar-se a través de l'enllaç que figura a peu de pàgina. L'objectiu d'aquesta és mobilitzar la comunitat universitària perquè dijous que ve, dia 22, vinga a la UPV sense utilitzar el cotxe.

Cada litre de gasolina consumit provoca l'emissió de 2,3 quilos de diòxid de carboni

I és que, en l'actualitat, a la UPV accedeixen en vehicle de motor una mitjana diària de 13.684 persones, amb un índex d'ocupació d'1,4 persones per cadascun. Tenint en compte que, per litre de gasolina consumit, un cotxe emet una mitjana de 2,3 kg de diòxid de carboni (CO2) -el principal gas causant de l'efecte hivernacle- i, per cada litre de gasoil, uns 2,6 kg, la quantitat de CO2 generada pel transport cap a la UPV i des de la UPV de PAS, PDI, alumnat i altres membres de la UPV supera les tres tones en un sol dia.

Passejar, utilitzar la bicicleta, viatjar en transport públic o venir patinant són les opcions disponibles per a, almenys un dia, col·laborar en la creació d'un món més sostenible. A més, la Unitat de Medi Ambient donarà un petit detall sorpresa (fins a la fi d'existències) a totes i tots els membres de la UPV que accedisquen al campus de Vera dijous que ve, dia 22, sense utilitzar un vehicle de motor.

Un passeig per l'horta

Aquest mateix dia, a les 12 hores, començarà una ruta amb bicicleta d'11,1 km, en la qual, en qualitat de taller pràctic, s'oferiran una sèrie de recomanacions d'interès tant per a ciclistes novells com per als que ja utilitzen habitualment aquest mitjà de transport.

Batejada com "Un passeig per l'horta", la ruta començarà i acabarà -al voltant de les 13.30 hores- a l'Àgora del campus de Vera de la UPV. Les places per a participar són limitades i la inscripció, gratuïta, ha de realitzar-se prèviament en l'enllaç que figura al final del text.

Exposició i concurs de fotografia

A més de tot això, el programa elaborat per la UPV inclou un concurs de fotografia amb una dotació de 600 euros en premis. En aquest, es pot participar enviant imatges de conscienciació i ètica mediambiental al correu medioambiente@daupv.es, adjuntant el model de sol·licitud annex, que pot localitzar-se -juntament amb les bases- en l'enllaç situat a peu de pàgina.

El termini de lliurament de les imatges finalitza el dilluns 19 de setembre, dia en què s'inauguraran sengles exposicions d'aquestes, tant al vestíbul de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Camins, Canals i Ports (ETSECCP-UPV), com de l'Escola Politècnica Superior de Gandia.

La UPV, líder nacional i cinquena millor universitat del món en eficiència energètica i lluita contra el canvi climàtic

Totes aquestes activitats no són flor d'un dia a la UPV, una universitat de provat i internacionalment reconegut compromís amb el medi ambient. No en va, segons l'índex GreenMetric, que valora les polítiques de sostenibilitat ambiental dels centres d'ensenyament superior a nivell mundial, la UPV és líder nacional i cinquena millor universitat del món en eficiència energètica i lluita contra el canvi climàtic.

Els estudiants poden participar també en la iniciativa de la Generalitat "Hui descansa el cotxe", amb múltiples premis

Els estudiants de la UPV matriculats en el present curs acadèmic poden també participar en la iniciativa "Hui descansa el cotxe", a través de la qual la Generalitat Valenciana s'uneix també a la Setmana Europea de la Mobilitat 2016.

El certamen, les bases del qual es troben també a peu de pàgina, pretén aconseguir la implicació amb el medi ambient dels alumnes, que opten a una trentena de premis, entre els quals es troben bicicletes, patinets, monopatins, cascos i bons amb fins 30 títols de transport públic.

Notícia UPV TV

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato