Titulats UPV pel món

Amparo Morell Marín, nova ambaixadora del chapter internacional a Berlín d'Alumni UPV

[ 07/07/2016 ]
Titulats UPV pel món

És titulada en Arquitectura per la UPV des de l'abril del 2015. Després de fer tallers per a xiquets al CTAV i col·laborar amb un arquitecte a la ciutat de València, va decidir sol·licitar la beca Erasmus+ i la De2pràctiques, del SIO, per traslladar-se a Berlín, on resideix des del final d'octubre del 2015. Allí va fer sis mesos de pràctiques i en acabant va optar per emprendre un nou camí professional completament diferent i començà a treballar com a guia turística, faena a la qual es dedica actualment.

En aquesta entrevista ens explica la seua experiència a la capital berlinesa, una de les ciutats europees on més titulats de la UPV desenvolupen la seua carrera i que, els darrers anys, s'ha convertit en el lloc de destinació de molts joves titulats espanyols que, igual que la nostra ambaixadora d'Alumni UPV, van decidir fer la maleta per viure i enriquir-se amb noves experiències, ja siguen laborals o formatives, pel món.

-Com és la vida a Berlín?

Vibrant. Sense parar. Plena de música, cultura i noves activitats per descobrir cada dia.

-Quins consells podries donar a un estudiant que volguera venir a viure o estudiar a Berlín?

Que comence a cercar pis al més prompte possible, però que no es desespere si no en troba. És una tasca àrdua, però al final se'n troba. D'altra banda, cal tenir en compte que l'alemany és necessari; moltes vegades pensem que ací tothom parla anglès, però no és així i venir amb una mínima base d'alemany és important.

-Has sigut alumna de la UPV; quins records guardes especialment de la teua etapa universitària?

Les hores al Centre d'Informació Arquitectònica (CIA) de l'ETS d'Arquitectura, les torradetes de l'esmorzar amb els meus companys al Tony's i les nits sense dormir fent projectes.

-Ara ets ambaixadora UPV a la ciutat de Berlín. Què creus que et pot aportar formar part d'Alumni UPV? I què crees que pot aportar el chapter de Berlín?

Estant en Alumni UPV puc estar més en contacte amb professionals que s'han format a la mateixa universitat que jo i que treballen a la mateixa ciutat, per la qual cosa a l'hora de cercar nous llocs de treball podem compartir experiències i ajudar-nos a seleccionar on ens convé enviar currículums o cap a quin sector podem enfocar la nostra carrera. També es poden crear llaços interprofessionals, ja que a l'hora de necessitar altres serveis, si coneixes gent de la UPV, tens la garantia que la formació que tenen és, en general, bona. La trobada a Berlín va servir per a conèixer més gent de la UPV que viu ací i crear-hi nous vincles.

-Què diries als alumnes i titulats de la UPV perquè puguen veure's reflectits en tu?

Estem millor preparats del que ens pensem en acabar la carrera; és veritat que quan ixes al mercat laboral tot és diferent i hi ha molt a aprendre, però, en general, els Alumni de la UPV estan ben valorats a l'exterior. Així que no tingueu por d'eixir a altres països per crear noves experiències, perquè valdrà la pena.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera