Titulats a Berlín

Alumni UPV reuneix els titulats que resideixen a la capital alemanya per a compartir experiències i establir contactes

[ 09/06/2016 ]
Titulats a Berlín

Alumni UPV segueix viatjant per Europa per trobar-se amb els titulats de la Universitat Politècnica de València i conèixer de primera mà com viuen i com treballen. Al començament de juny, la cita va tenir lloc a Berlín, concretament al Club Mein Haus am See. Allí es van reunir 14 titulats de la UPV amb històries molt diferents: des d'aquells que residien a Alemanya des de feia sols uns mesos fins als que ja hi havien viscut cinc anys.

Entre els assistents, també hi havia una gran varietat formativa: arquitectes, arquitectes tècnics, enginyers agrònoms, biotecnòlegs, enginyers en Disseny Industrial, llicenciats en Belles Arts, enginyers químics, informàtics i titulats de diversos màsters universitaris.

Temes comuns

Tots van coincidir en la rellevància de tenir estabilitat laboral a Alemanya i en la idea que les empreses d'allí valoren molt positivament la formació adquirida pels Alumni UPV al nostre país. Per a la majoria, els dos principals inconvenients van ser estar lluny de la família i la dificultat de l'idioma; per això van destacar la importància d'aprendre idiomes des de menuts.

La cita va servir perquè els titulats es conegueren entre ells i intercanviaren telèfons, i per a mantenir viu el vincle entre la UPV i els seus titulats. A més, amb aquestes reunions sorgeixen sinergies i noves amistats, i els participants es presten a ajudar-se i a crear xarxa difonent la imatge de la UPV, així com els valors i les competències adquirides.

Pròxima trobada

Per a la pròxima reunió, Alumni UPV creua el toll, ja que tindrà lloc a Bogotà, el 16 d'agost del 2016. I és que a Colòmbia hi ha prop de 1.100 titulats de la UPV, tant de màsters universitaris com de títols propis. A aquesta trobada hi assistirà la vicerectora de Responsabilitat Social, Cooperació i Esport, Rosa Puchades.

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
La UPV, reconeguda com a millor universitat d'Espanya per a estudiar tant Enginyeria Agroalimentària i Forestal com Art i Disseny