Innovació UP4

Les politècniques espanyoles exhibeixen a la UPV els seus cotxes de Formula Student per atraure nous estudiants a les enginyeries

[ 14/04/2016 ]
Innovació UP4

Mostrar a futurs estudiants l'atractiu i el potencial de les enginyeries: aquest ha sigut l'objectiu de l'exhibició que aquest migdia han dut a terme a la Universitat Politècnica de València (UPV) els equips de Formula Student -un projecte d'enginyeria d'alt rendiment que organitza la Institution of Mechanical Engineers (Institució d'Enginyers Mecànics) i que té el suport de nombrosos professionals de primer nivell de la indústria automobilística- de les politècniques de Catalunya (UPC) i Cartagena (UPCT) junt amb l'equip de la institució valenciana.

Així, estudiants, docents, investigadors i personal de serveis de la UPV s'han vist sorpresos avui per la presència de cotxes de competició que, després d'haver romàs exposats al llarg del matí al costat del Rectorat, han rodat per l'interior del campus davant l'atenta mirada dels espectadors ocasionals.

Primera trobada d'estudiants UP4

L'exhibició s'ha dut a terme en el marc de la primera trobada d'estudiants UP4, associació que engloba les quatre universitats politècniques públiques d'Espanya -UPV (València), UPM (Madrid), UPC (Catalunya) i UPCT (Cartagena)- i que té com a objecte incrementar el valor que aquestes universitats aporten a la societat, multiplicar les seues capacitats i consolidar la col·laboració en docència, recerca i transferència de coneixement i innovació.

Les quatre politècniques són posseïdores del segell de Campus d'Excel·lència Internacional, i entre les quatre concentren el 32% de la producció científica i el 22% de les patents de les universitats espanyoles.

"Els nostres alumnes ixen de l'aula i validen les hipòtesis"

Durant la presentació de l'acte, Mª Victoria Vivancos, vicerectora d'Alumnat i Extensió Universitària de la UPV, ha destacat la pràctica com a fet diferencial de les politècniques respecte de la resta d'universitats: "Els nostres alumnes no aprenen exclusivament a les aules. A més, n'ixen i validen les hipòtesis. Es tracta d'una de les millors maneres de formar els enginyers del futur."

Una companyonia extraordinària, allunyada de les tensions d'altres categories

Javier Catalán, director administratiu de l'FSUPV -l'equip de la UPV, que la temporada passada va aconseguir ser el millor equip espanyol tant a Hockenheimring (Alemanya) com a Montmeló- ha destacat la "companyonia extraordinària" que regna en l'ambient de Formula Student.

Lluny de la tensió que hi ha en altres categories de l'àmbit automobilístic, els equips de Formula Student es caracteritzen per una solidaritat ben poc freqüent: "La passió per afrontar reptes ens és comuna. Això ens iguala".

No debades, Catalán ha explicat que "acabes allotjant els teus competidors a casa. De fet, l'equip de Stuttgart, l'any 2014, va patir un problema que ocasionà que el cotxe s'incendiara poc abans d'una prova. Van fer una crida per les xarxes socials, i en 5 setmanes van aconseguir reconstruir el cotxe i participar en la prova, com ho va aconseguir també l'equip de Colònia, que va patir un accident i, en 12 hores, gràcies a peces de la resta d'equips, va poder eixir a la pista."

Sis equips de competició presents

L'exhibició ha reunit a la UPV sis equips de competició. En concret, al costat de l'FSUPV, n'hi ha quatre de la UPC -Dynamics UPC Manresa, ETSEIB Motorsport, UPC ecoRacing i Vilanova Formula Team- i també l'UPCT Racing Team de la Universitat Politècnica de Cartagena.

Notícia UPV TV

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC