Per evitar xocs

Investigadors de l'institut iTEAM de la UPV presenten al Mobile World Congress un nou sistema de comunicació entre vehicles amb tecnologia 5G

[ 25/02/2016 ]
Per evitar xocs

Investigadors de la Universitat Politècnica de València han ideat un nou sistema i la seua configuració per a la comunicació sense fil 5G dels vehicles a les carreteres. La proposta de l'Institut de Telecomunicacions i Aplicacions Multimèdia (iTEAM) de la UPV té com a objectiu garantir, en un escenari d'ús de la tecnologia 5G, el funcionament òptim dels equips de comunicació de cada vehicle i la seua interconnexió, per tal de contribuir així a reduir el nombre d'accidents de trànsit i augmentar els nivells de seguretat vial.

El sistema desenvolupat pels investigadors de la UPV s'emmarca dins del projecte METIS-II, finançat per la UE a través del programa Horizon 2020. L'equip de l'iTEAM presenta el seu treball aquests dies al Mobile World Congress, que se celebra fins avui a Barcelona, a l'estand de la Comissió Europea.

Des dels laboratoris situats a la Ciutat Politècnica de la Innovació de la UPV, l'iTEAM ha treballat en una nova configuració de la transmissió controlable mitjançant programari. "La novetat principal és que permet un ajust dinàmic de les formes d'ona perquè els vehicles es comuniquen entre si, salvant les dificultats que suposa no disposar d'una estació fixa per a la comunicació", destaca José F. Monserrat, professor i investigador de l'institut iTEAM de la Universitat Politècnica de València.

Pel que fa al maquinari, el sistema que han presentat a Barcelona inclou tres targetes programables, dotades cadascuna d'aquestes d'una FPGA d'altes prestacions on s'integren diferents formes d'ona i quatre antenes. Gràcies al dinamisme de l'ús de les formes d'ona, aquestes targetes, incorporades en un vehicle, permetrien la transmissió directa entre cotxes dins d'un context de transmissió cel·lular. D'aquesta manera, s'habilita la integració de les comunicacions pròpies dels vehicles en els sistemes de comunicacions mòbils convencionals.

La demostració, als carrers de Madrid

Per a mostrar les prestacions del projecte, els investigadors de l'iTEAM han desenvolupat un entorn virtual que reprodueix els carrers de Madrid, en el qual s'explica com el sistema proposat garantiria la connexió intervehicular. Es tracta d'una simulació en 3D dinàmica, única en el context de la 5G.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC