Apunta't al desafiament verd!

Celebra amb la UPV dimarts que ve, 22 de setembre, el Dia Europeu sense Cotxes i ajuda'ns a crear un món més sostenible

[ 14/09/2015 ]
Apunta't al desafiament verd!

No és un concurs. No hi ha premis individuals. Però tots eixim guanyant. Així, amb la finalitat d'ajudar a evitar l'emissió de més de tres tones de diòxid de carboni a l'atmosfera, la Universitat Politècnica de València (UPV), a través de la Unitat de Medi ambient, ha decidit sumar-se un any més a la celebració del Dia Europeu sense Cotxes, que tindrà lloc dimarts que ve, 22 de setembre.

Participar és molt senzill. Simplement, cal accedir a l'enllaç situat a peu de pàgina i comprometre's (amb un simple clic a través de la intranet) a evitar els vehicles de motor durant 24 hores, comprometre's a anar a la UPV i tornar a peu, amb bicicleta o fent ús de qualsevol altre tipus de transport sostenible.

D'aquesta manera, ens ajudaràs a augmentar el comptador verd de la UPV i, a més, a incrementar la conscienciació social sobre la necessitat de col·laborar en la creació d'un món més sostenible.

Cada litre de gasolina consumit provoca l'emissió de 2,3 quilos de diòxid de carboni

En l'actualitat, a la UPV accedeixen en vehicle de motor una mitjana diària de 13.684 persones, amb un índex d'ocupació d'1,4 d'elles per cadascun. Tenint en compte que, per litre de gasolina consumit, un cotxe emet una mitjana de 2,3 kg de diòxid de carboni (CO2) -el principal gas causant de l'efecte hivernacle- i, per cada litre de gasoil, uns 2,6 kg, la quantitat de CO2 generada pel transport cap a la UPV i des de la UPV de PAS, PDI, alumnat i altres membres de la UPV supera les tres tones en un sol dia.

Així les coses, un dels objectius de la campanya "Desafiament verd a la UPV", llançada per la Unitat de Medi Ambient, és reduir tant com siga possible aquestes xifres.

La UPV, elit mundial en sostenibilitat ambiental

No obstant això, en aquesta batalla per millorar la salut del planeta, la UPV compta amb un exèrcit exemplar, una comunitat universitària que ja ha demostrat en múltiples ocasions el seu compromís.

No en va, la UPV es troba entre les cent millors universitats del món quant a sostenibilitat ambiental, segons l'última edició del rànquing Greenmetric, principal indicador a nivell internacional en aquest àmbit.

Greenmetric, a més, situa la UPV com la 15a del món quant a gestió de recursos, i entre les 50 més destacades del planeta pel que fa a eficiència energètica i lluita contra el canvi climàtic, la qual cosa indica que, encara que queda molt per recórrer, estem en el bon camí.

Notícia UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Notícies destacades