Científic internacional distingit

José Capmany, catedràtic i investigador de la Universitat Politècnica de València (UPV), guardonat per l'Acadèmia Xinesa de les Ciències

[ 05/05/2015 ]
Científic internacional distingit

José Capmany, catedràtic i investigador de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha sigut guardonat per l'Acadèmia Xinesa de les Ciències (CAS, en les sigles en anglès) en reconeixement a la seua trajectòria científica en l'àmbit de les comunicacions òptiques, la fotònica de microones i l'òptica integrada.

Així mateix, la CAS ha incorporat el professor Capmany al seu programa de científics internacionals distingits, l'objectiu del qual és reforçar l'activitat investigadora del país asiàtic; la cooperació entre científics i centres de referència internacional, i la formació de les futures generacions d'investigadors a Xina.

"És un reconeixement al treball que realitzem des de la UPV"

Capmany es converteix, d'aquesta manera, en el primer científic espanyol del camp de les tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC) que forma part de l'elenc d'investigadors distingits per l'Acadèmia Xinesa de les Ciències.

Per a rebre aquest guardó, la proposta ha de partir necessàriament d'un centre de referència del país asiàtic. En aquest cas, va ser el State Key Laboratory on Integrated Optoelectronics -Institute of Semiconductors de Xina el que va presentar la seua candidatura.

"Es tracta d'un procés molt competitiu que dura quasi un any", ha explicat Capmany, director de l'Institut de Telecomunicacions i Aplicacions Multimèdia (iTEAM-UPV). "Sens dubte, rebre aquesta distinció per part de la CAS suposa una gran satisfacció i un reconeixement al treball que realitzem des de la UPV".

Exposarà a Pequín les bases d'un nou projecte quinquennal presentat al govern xinés

En virtut d'aquest reconeixement, José Capmany impartirà al llarg del 2015 i 2016 diversos cursos a Pequín, en els quals abordarà les últimes novetats de les recerques desenvolupades des de l'iTEAM de la UPV.

Durant els cursos, a més, Capmany exposarà els resultats més recents dels treballs duts a terme conjuntament entre l'iTEAM de la UPV i el State Key Laboratory on Integrated Optoelectronics (Institute of Semiconductors) de Xina. A partir d'aquesta col·laboració, tots dos centres acaben de presentar una proposta de projecte quinquennal al govern xinés.

Un reforç més per a les relaciones UPV-Xina

Al més de tot l'anterior, aquest premi permetrà reforçar la col·laboració de la UPV amb el país asiàtic, tant en la cerca de nous projectes de recerca conjunts, com en l'impuls de programes d'intercanvi d'estudiants.

Notícia UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO