Rànquing QS per matèries

La UPV, entre les 100 millors universitats del món en Agricultura i Ciències Forestals, i de les 350 més destacades en 10 disciplines

[ 29/04/2015 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) és una de les 100 millors universitats del món en Agricultura i Ciències Forestals, segons l'última edició del prestigiós QS World University Rànquings per matèries -considerat, al costat del de Xangai (ARWU) i el THE (Estafes Higher Education), un dels tres principals indicadors a nivell internacional-, publicat avui dimecres.

A més, la UPV se situa entre les 350 millors universitats del món en un total de 10 de les 36 disciplines analitzades: Enginyeria Química; Enginyeria Civil; Estadística i Recerca Operativa; Enginyeria de Telecomunicacions i Electrònica; Matemàtiques; Ciències Ambientals; Enginyeria Mecànica, Aeronàutica i Fabricació; Informàtica, i Física i Astronomia, al marge de la ja citada.

"Són uns resultats brillants, i aconseguits amb molta menys inversió que altres països amb els quals competim".

El rector de la UPV, Francisco Mora, ha volgut "felicitar a tota la comunitat universitària, ja que hi ha més de 20.000 universitats en el món i són uns resultats brillants, aconseguits a més amb molts menys recursos que altres, perquè Espanya és un país que inverteix molt menys que altres amb què competim per desenvolupar projectes de recerca".

Mora té clar que "cal conscienciar els governants de la necessitat d'invertir en aquest àmbit. Aquests resultats demostren una vegada més que Espanya és una potència científica amb molt bons centres, però s'ha retallat molt i la situació -per exemple, quant a recursos humans- és molt complicada. Així, és difícil que Espanya puga seguir els altres. Ho estem fent, però per mitjà d'un esforç que no és sostenible durant molt de temps".

Entre les 150 millors en Enginyeria Química; Enginyeria Civil, i Estadística i Recerca operativa

En concret, cal destacar també la posició de la UPV en Enginyeria Química; Enginyeria Civil, i Estadística i Recerca operativa, on se situa entre les 150 millors universitats del món.

En Enginyeria de Telecomunicacions i Electrònica, el QS per matèries situa la UPV entre les 200 universitats principals a nivell global, i entre les 250 en tres disciplines més: Matemàtiques; Ciències Ambientals, i Enginyeria Mecànica, Aeronàutica i Fabricació.

A més, després de classificar 894 centres d'educació superior dels 3.551 analitzats en la present edició, el prestigiós rànquing situa també la UPV en posicions privilegiades en Informàtica (251-300) i Física i Astronomia (301-350).

Metodologia emprada

El rànquing, desenvolupat per l'empresa britànica Quacquarelli Symonds (QS), avalua el treball de les universitats en cinc grans àrees del coneixement: Arts i Humanitats; Enginyeria i Tecnologia; Ciències Biològiques i Medicina; Ciències Naturals i Ciències Socials, i Gestió Empresarial.

Per a elaborar la classificació, QS analitza diferents paràmetres relacionats amb la producció científica, el seu prestigi (tant per al món acadèmic, com per a l'empresarial), la seua projecció internacional i el seu compromís amb l'ensenyament.

Notícia UPV-TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries