Setmana europea de la mobilitat

La UPV anima tota la comunitat universitària a fer ús dels mitjans de transport més sostenibles en els seus desplaçaments al campus. Vine a la Setmana de la Mobilitat, participa-hi i aporta els teus suggeriments al Pla de mobilitat sostenible que elabora la UPV.

[ 13/09/2014 ]

Del 16 al 22 de setembre se celebra la Setmana Europea de la Mobilitat 2014, a fi de reconsiderar la manera com pensem sobre l'espai urbà i explorar la relació entre l'ús del sòl i la qualitat de vida. L'eslògan d'enguany, "Tu tries un carrer millor", anima la gent a crear la ciutat en la qual vol viure.

Des que començà, l'any 1998, la Setmana Europea de la Mobilitat s'ha mantingut en creixement constant tant a Europa com a la resta del món. Es tracta d'una campanya de sensibilització sobre la mobilitat urbana sostenible, amb la qual es pretén difondre la importància que per al medi ambient té l'ús dels mitjans de transport més sostenibles en els desplaçaments habituals, tant a peu com amb bicicleta i transport públic, i conscienciar-ne tota la societat.

La UPV vol sumar-se a aquesta celebració a fi de motivar la comunitat universitària a triar una forma de transport més sostenible. Amb aquest objectiu, els dies 17 i 18 de setembre, de 9.30 a 13.30 h, les empreses de transport públic de València (EMT i Metrovalència) instal·laran un estand a l'Àgora del campus de Vera per difondre els avantatges de l'ús de transport públic, entre d'altres.

A més, la Unitat de Medi Ambient, coordinadora del Pla de mobilitat sostenible que actualment s'elabora a la UPV, també disposarà d'un estand el dijous 18 de setembre, de 9.30 a 13.30 h, en el qual es recolliran tots els suggeriments de la comunitat universitària per a la millora de la mobilitat sostenible de la UPV.

Aquest Pla, que es desenvolupa en el marc del sistema de gestió ambiental de la UPV segons el reglament europeu EMAS, té com a fi últim la implementació d'actuacions que fomenten l'ús de formes de transport sostenibles. Aquest procés de sensibilització comporta uns hàbits que cal anar incorporant gradualment, i per a aconseguir-ho és fonamental la participació de tots els membres de la comunitat universitària en la definició i implementació d'aquest Pla, que ara es troba en fase d'elaboració.

A més de les activitats previstes amb motiu de la Setmana Europa de la Mobilitat, s'hi pot participar enviant un missatge de correu electrònic a la pàgina web o la bústia de suggeriments en línia de la Unitat de Medi Ambient de la UPV, o bé, a través dels seus perfils en les xarxes socials (Facebook i Twitter).

També s'han fet reunions amb col·lectius rellevants, com ara representants sindicals, representants d'alumnes, associacions relacionades amb la mobilitat, experts universitaris, etc., per tal de recollir els seus suggeriments.

L'enquesta de mobilitat, que s'enviarà aquesta mateixa setmana a tota la comunitat universitària, és també un altre dels elements que serviran de base per a desenvolupar el Pla de mobilitat sostenible en el qual treballa la Unitat de Medi Ambient de la UPV.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local