- -
UPV
 

Intel·ligibilitat publicitària

Intel·ligibilitat publicitària

El PRHLT-UPV desenvolupa un mètode automàtic per a avaluar la comprensió i facilitat de memorització de frases aïllades



Un equip d'investigadors del centre de recerca Pattern Recognition and Human Language Techonology de la Universitat Politècnica de València (PRHLT-UPV) ha desenvolupat un mètode automatitzat que permet avaluar el grau d'intel·ligibilitat de qualsevol frase de forma individualitzada, valorant-ne quantitativament la facilitat de comprensió i memorització.


Es tracta d'una tècnica completament nova, ja que les utilitzades en l'actualitat només funcionen per a documents complets. Aplicar-la podria ser especialment útil per a conèixer la intel·ligibilitat i l'impacte d'un eslògan publicitari; per a avaluar la dificultat de comprensió de textos legals i discursos polítics, o, fins i tot, per a adaptar guions cinematogràfics.


Útil per a seleccionar eslògans publicitaris


Tal com apunten Luis Leiva i Germán Sanchis, del PRHLT, "en el camp de la publicitat, per exemple, podria ajudar una empresa a decidir entre un eslògan o un altre. El mètode puntuaria cadascun d'aquests, cosa que permetria ordenar-los de major a menor comprensió i triar així quin s'entendrà millor i arribarà a més gent".


El mètode selecciona el grau de memorització i representativitat de les frases, tant en termes lingüístics generals, com per a un context particular. Amb aquesta finalitat, es basa en un model estadístic independent de l'idioma, però que recull implícitament les seues particularitats.


Un model avaluat reeixidament, tant per a frases en anglès com en espanyol


El mètode ha rebut una bona avaluació per part dels investigadors, que van dissenyar un experiment per a contrastar la seua utilitat. En aquest, van utilitzar dos milions de frases del parlament europeu, de les quals van seleccionar les 500 més adequades segons el mètode desenvolupat i dues tècniques similars més.


L'experiment es va realitzar tant en anglès com en espanyol, i les tres tècniques van ser avaluades per parlants de les llengües respectives. En tots els casos, els usuaris van ser capaços de recordar més fàcilment aquelles seleccionades a través del nou mètode desenvolupat, que serà presentat a la fi del mes d'abril en la conferència "Human Factors in Computer Systems (CHI)" de Toronto (Canadà).


Més informació
    Notícia en UPV TV



Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share


Notícies destacades


Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
La UPV desenvolupa un geoportal per a la prevenció de violència de gènere en els espais públics urbans La UPV desenvolupa un geoportal per a la prevenció de violència de gènere en els espais públics urbans
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local



EMAS upv