Reial Acadèmia de Ciències

El professor i investigador de la UPV José Duato ha estat designat acadèmic corresponent nacional de la RAC, en la secció de Ciències Exactes

El professor i investigador de la Universitat Politècnica de València José Duato ha estat nomenat nou acadèmic corresponent nacional de la Reial Acadèmia de Ciències, en la secció de Ciències Exactes. Director del Grup d'Arquitectures Paral·leles (GAP) de la UPV i membre del Departament d'Informàtica de Sistemes i Computadors (DISCA) de l'ETS d'Enginyeria Informàtica de la UPV, Duato està considerat com un dels investigadors de referència dins de l'arquitectura de computadors en l'àmbit internacional.

Entre altres guardons, el catedràtic de la UPV ha rebut el Premi Nacional d'Investigació Julio Rey Pastor l'any 2009 i el Premi Rei Jaume I de Noves Tecnologies l'any 2006. José Duato és també el primer autor del llibre Redes de interconexión: un enfoque de ingeniería, l'obra més citada en l'actualitat en el camp de les xarxes d'interconnexió (amb més de 2.000 cites). Es tracta d'un manual de referència per als enginyers de disseny de xarxes d'interconnexió de les empreses capdavanteres en el mercat, com ara IBM, Compaq , Intel, Sun Microsystems, etc.

La Reial Acadèmia de Ciències va ser creada el 1582, i inclou els més il·lustres investigadors nacionals i internacionals. Està integrada per 54 acadèmics numeraris, 90 corresponents nacionals, acadèmics supernumeraris i els acadèmics estrangers. Està estructurada en tres seccions: Exactes; Físiques i Químiques, i Naturals, i en comissions destinades a exercir tasques específiques.

Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%