Premis Càtedra de Sostenibilitat UPV

La Càtedra de Sostenibilitat CEMEX premia els millors projectes d'alumnes de la UPVrelacionats amb el medi ambient

Amb aquests guardons, la Universitat Politècnica de València i CEMEX, a través de la Càtedra de Sostenibilitat, premien els millors projectes de fi de carrera i de tesi de màster relacionats amb el medi ambient i la sostenibilitat, de l'any 2013.

L'estudi de Tatiana García titulat "Mètriques per al disseny eficient d'estructures amb formigons no convencionals basats en criteris sostenibles multiobjectiu" ha rebut el primer premi en la categoria de millor tesi de màster en els premis anuals de la Càtedra de Sostenibilitat CEMEX. L'objectiu del seu treball és com produir formigons especials amb escàs impacte ambiental i menor cost econòmic. El seu estudi ha despertat l'interès no solament de la Comissió de la Càtedra de Sostenibilitat CEMEX, sinó també de diverses revistes científiques de primer nivell que ja han mostrat interès per publicar aquesta investigació.

En la categoria de projectes de fi de carrera, Natalia Edo, titulada en Ciències Ambientals del campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València, ha rebut el primer premi pel treball titulat Possibles alternatives de tractament per a la valorització i l'aprofitament energètic del rebuig de les plantes de selecció d'envasos lleugers, codirigit pels professors José Mengual Cuquerella, del campus de Gandia de la UPV, i Antonio Gallardo Izquierdo, de la Universitat Jaume I de Castelló. L'objectiu de l'estudi ha sigut avançar en la cerca d'alternatives per a la valorització energètica de material sobrant de les plantes de selecció d'envasos lleugers i la seua utilització com a combustible.

A més, s'han lliurat quatre reconeixements més. Un segon premi en la categoria de projecte final de carrera a Ángel Cristóbal Cajal per l'estudi sobre el tractament d'aigües pluvials, codirigit pels professors Juan B. Marco Segura i Ignacio Andrés Doménech.

I un tercer a Roberto Rodríguez Ruzafa, que reconeix el seu projecte sobre l'ús de materials basats en el grafè i el disseny d'una planta per a la seua fabricació. Projecte que ha realitzat sota la direcció dels professors Mercedes Álvaro Rodríguez i Hermenegildo García Gómez.

D'altra banda, en l'apartat de les tesis de màster, Cristina González ha rebut el segon premi per l'estudi sobre l'hidrogen com a combustible, i Marvin Chávez, el tercer, pel projecte sobre la biomassa.

La concessió dels premis s'ha fet d'acord amb la qualitat d'aquests i la relació que tenen amb els temes de la sostenibilitat i el medi ambient.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom