Sistema HTC

L'ITQ (UPV/CSIC) desenvolupa, dins del projecte europeu NEWAPP, un sistema per a transformar residus orgànics en biocarbó

L'Institut de Tecnologia Química (ITQ), centre d'investigació mixte integrat per la Universitat Politècnica de València i el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), ha desenvolupat, juntament amb l'empresa Ingelia, un procés de carbonització hidrotermal (HTC) que permet la transformació de residus orgànics en biocarbó.

L'estudi, realitzat en el marc del projecte europeu NEWAPP (que al seu torn s'engloba en el VII Programa Marc de la Unió Europea amb un pressupost inicial de 2,58 milions d'euros per als pròxims 30 mesos), permet superar la principal barrera existent fins a la data per a l'aprofitament energètic de la matèria orgànica: la necessitat que estiga seca.

Així, la tecnologia implementada podrà permetre valoritzar i transformar en biocarbó, amb independència de la humitat, tant residus agrícoles (poda citrícola, vinya, palla d'arròs...) com municipals (restes de jardineria o brosses orgàniques).

Un projecte juntament amb organitzacions continentals de referència

En el projecte NEWAPP estan involucrades organitzacions continentals de referència en matèria de reciclatge i aprofitament de biomassa, com l'Associació Europea de la Indústria de Biomassa (EUBIA, amb seu a Brussel·les), l'Associació de Ciutats i Regions per al Reciclatge i la Gestió Sostenible dels Recursos (ACR+, Bèlgica), l'Associació Federal de Matèries Primeres Secundàries i de Gestió de Residus (bvse, Alemanya), la Universitat Tècnica de Dinamarca, Terra Preta (TP, Alemanya) i Ttz Bremerhaven (Alemanya).

NEWAPP investigarà sobre els diferents productes que es poden obtenir a partir de les diferents biomasses seleccionades. De forma paral·lela, es desenvoluparan estàndards de qualitat i normes tècniques per a garantir la seguretat i qualitat dels productes obtinguts. Les proves ja realitzades han demostrat que el biocarbó resultant pot ser usat, entre altres, com un competitiu i eficient combustible ecològic, com a carboni actiu per al tractament d'aigües, per a la regeneració del sòl o com a segrestador de carbó. Juntament amb això, s'assentaran les bases per a implementar plans de negoci amb vista a futurs escenaris.

Més d'un milió de tones de residus anuals a la Comunitat Valenciana

S'estima que, només a la Comunitat Valenciana, es generen cada any més de 780.000 tones de residus procedents de les podes dels cítrics, 260.000 tones de l'olivar, 220.000 de les vinyes i 70.000 de la palla generada després de la sega de l'arròs. Residus que, habitualment, són o eren (com en el cas del gra) cremats, fet que -a més de generar problemes mediambientals lligats a l'emissió de CO2- és l'origen constant d'incendis.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%