Suspès l'acte d'obertura

Llig el comunicat sobre els incidents que han obligat a suspendre l'acte d'obertura. La UPV lamenta el que va ocórrer i reitera la voluntat de diàleg.

La Universitat Politècnica de València lamenta profundament els incidents que van obligar a suspendre l'acte oficial d'obertura del curs acadèmic, davant la irrupció d'un grup de joves que, per la força, van ocupar el recinte del Paranimf on s'anava a celebrar la cerimònia.

La UPV rebutja categòricament aquests actes de vandalisme, ja que l'ús de la violència no pot entendre's en el sistema universitari ni en una societat democràtica per a manifestar qualsevol discrepància o reivindicació, per molt legítimes que aquestes puguen ser. Aquest tipus d'actituds violentes són incompatibles amb la pertinença a aquesta comunitat universitària i no es poden entendre en un acte estrictament acadèmic com ara el de l'obertura de curs.

La UPV reitera, a més, la voluntat de diàleg manifestada pel Consell de Direcció d'aquesta Universitat. Des de l'equip rectoral s'ha oferit a les persones que han ocupat sense autorització el Paranimf la possibilitat d'atendre les seues demandes, però s'han negat a dialogar i han impedit que l'acte poguera celebrar-se. La UPV està convençuda que aquests joves no representen els seus estudiants i, per descomptat, no reflecteixen el sentir del conjunt de la comunitat universitària.

Davant els greus incidents ocorreguts, el Rectorat lamenta haver hagut de suspendre l'acte d'obertura del curs i la situació viscuda, i vol informar que el rector de la UPV, Francisco J. Mora, sotmetrà el tema davant els òrgans col·legiats de la Universitat per a adoptar les mesures oportunes que puguen garantir la normalitat de la vida acadèmica d'aquesta institució.

Notícia en UPV TV (Suspès l'acte d'obertura)

Notícia en UPV TV (Reaccions)

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share