Isidro Ferrer i Pep Carrió

L'exposició "Pensar amb les mans" de la Facultat de Belles Arts permet als visitants endinsar-se en les obres dels artistes mitjançant continguts multimèdia.

Art i tecnologia es fusionen en l'exposició interactiva "Pensar amb les mans" que pot visitar-se a la Sala Josep Renau de la Facultat de Belles Arts de la Universitat Politècnica de València fins al divendres 5 de juliol.

Es tracta d'un innovador projecte expositiu que permet als visitants conèixer l'univers creatiu de Pep Carrió i Isidro Ferrer, dos dissenyadors de reconeguda trajectòria, i endinsar-se en les seues obres a través de dispositius de realitat augmentada, animació en 2D i 3D, vídeo i altres continguts multimèdia.

"Pensar amb les mans" està concebut com un projecte experimental que pretén explorar les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies aplicades al món sensible i imaginatiu de les obres d'Isidro Ferrer i Pep Carrió.

El projecte ha sigut desenvolupat per Unit, Edició Experimental, un col·lectiu format per investigadors de la Facultat de Belles Arts i l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica de la UPV i que compta amb la col·laboració de l'empresa de comunicació gràfica La Impremta CG.

L'exposició es compon de més d'un centenar d'obres de Pep Carrió i Isidro Ferrer, entre dibuixos, quaderns, collages i objectes que, vists a través de la pantalla tàctil d'un suport mòbil, s'activen virtualment i els seus continguts apareixen multiplicats i ramificats, a voltes de forma lúdica, mitjançant animacions en 3D i, altres vegades, de manera documental i informativa, a través de vídeos i material sonor.

La mostra es complementa amb una publicació interactiva que recopila els quaderns dels autors com a part del seu procés de treball. El llibre, titulat Abierto todo el día. Los cuadernos de Isidro Ferrer y Pep Carrió, pretén ser un clar exemple de com els llibres impresos tradicionals poden conviure amb les noves tecnologies i servir de suport per a formes innovadores de coneixement.

L'aplicació, que permet gaudir de l'exposició i el llibre, es diu Los Cuadernos; és gratuïta i està disponible en l'App Store (amb format IPAD i Iphone). L'exposició pot visitar-se fins al divendres 5 de juliol, de dilluns a divendres, d'11 a 14 h i de 17 a 20 h, i els dissabtes, de 10.30 a 13.30 h.

Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries