Degustar una orada

Investigadors de la UPV dissenyen nous productes basats en l'orada per a contribuir a incrementar el consum de peix, fonamentalment en la població infantil.

Investigadors de la Universitat Politècnica de València estan treballant en l'aplicació de noves tecnologies per al disseny i el desenvolupament de nous productes d'orada procedents de l'aqüicultura. Fruit de les seues investigacions, han obtingut ja un nou producte, especialment dirigit al públic infantil: salsitxes d'orada enriquides amb fibres i sense espines, "la qual cosa resulta altament interessant per al consum dels més xicotets", apunten els investigadors.

Els treballs han sigut publicats en diferents revistes científiques de l'àrea d'aliments; la publicació més recent va ser a la mitjania de l'any en Food Bioprocess Technology.

"El peix és un producte agroalimentari molt saludable, baix en greixos saturats i amb una excel·lent font de proteïnes essencials per a la nostra salut. No obstant això, no sol ajustar-se sempre a les preferències del consumidor actual. Segons diferents estudis qualitatius amb consumidors, els no compradors pensen que el peix ofereix menor varietat pel que fa a sabors, és menys consistent que la carn, té una aparença física menys agradable en el moment de la compra i l'olor no és molt abellidora en el moment del consum", apunta Amparo Andrés, investigadora del Grup CUINA de la UPV.

El producte dissenyat pels investigadors (salsitxes d'orada) pretén superar aquestes barreres. Destaca per l'alt contingut en peix (pràcticament el 80% de la fórmula) i per incorporar fibres solubles que faciliten el desenvolupament d'una flora intestinal beneficiosa.

"Si mantinguérem una dieta equilibrada amb un alt consum de fruites i verdures, fer un producte basat en el peix i ric en fibres podria resultar estrany. Però la realitat ens indica que el consum en xiquets i adolescents a l'Europa Occidental es basa en proteïnes i greixos i amb prou faenes ingereixen aliments que els aporten fibra en la quantitat necessària per a cobrir les recomanacions diàries. La Societat Espanyola de Nutrició Comunitària recomana una ingesta de fibra en adults de 25 a 30 g/dia", apunta Amparo Andrés. A més, l'addició de fibres permet incrementar la vida útil del producte, ja que redueix l'activitat d'aigua, augmenta la capacitat de retenció d'aquesta i impedeix el creixement de microrganismes.

Els investigadors de la UPV han estudiat també l'aplicació de la cocció i el fregit al buit per a l'elaboració de plats precuinats amb valor nutricional equilibrat.

En el desenvolupament d'aquests treballs, han participat també investigadors del Grup d'Aqüicultura i Biodiversitat, pertanyents a l'Institut de Ciència i Tecnologia Animal de la Universitat Politècnica de València.

• Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries