Poll roig de Califòrnia

Investigadors de la Universitat Politècnica de València i l'empresa Ecologia i Protecció Agrícola desenvolupen un nou sistema natural contra el poll roig de Califòrnia, una de les principals plagues que afecta als cítrics.

Investigadors del Centre d'Ecologia Química Agrícola de l'Institut Agroforestal Mediterrani (CEQA-IAM) de la Universitat Politècnica de València, juntament amb l'empresa Ecologia i Protecció Agrícola (EPA), han desenvolupat Scalebur, un nou sistema natural per a lluitar contra el poll roig de Califòrnia (Aonidiella aurantii Maskell), una de les principals plagues que ataca els cítrics.

Des del CEQA-IAM de la UPV, en col·laboració amb EPA i amb el finançament d'un projecte del Pla Nacional d'R+D+I del Ministeri d'Economia i Competitivitat, s'ha treballat en el desenvolupament d'aquest sistema de lluita des de l'any 2006.

Durant 5 anys s'han optimat els emissors i s'ha estudiat la forma i l'època d'aplicació, i sobretot l'eficàcia d'aquest sistema enfront dels tractaments insecticides habituals. El resultat final d'aquesta investigació és un producte que veu la llum a nivell comercial enguany, amb el nom de Scalebur.

Aquest sistema presenta una sèrie d'avantatges respecte als actuals sistemes de control. En primer lloc, no és un insecticida, sinó una feromona natural, la qual cosa significa que no deixa residus perillosos en la fruita ni en resulta perillós el maneig per als agricultors. A més, és molt específic, ja que és una feromona i per tant només afecta l'organisme diana, sense afectar la fauna auxiliar i sense provocar desequilibris.

Vicente Navarro, investigador del CEQA-IAM, ha estudiat també la compatibilitat d'aquest producte amb els agents de control biològics del gènere Aphytis. Els resultats mostren la total compatibilitat dels dos mètodes de control, fins i tot demostren sinergies entre si. Totes aquestes característiques fan que aquest producte s'admeta en agricultura biològica, la qual cosa amplia les seues possibilitats d'implantació en el mercat.

El poll roig de Califòrnia és una de les plagues de major importància econòmica per a la producció de cítrics a nivell mundial. El principal dany causat per aquesta plaga és cosmètic, a causa de la presència en la superfície dels fruits de l'escut ceri protector que desenvolupen aquests insectes i que els fa molt visibles. Aquesta infestació dels fruits provoca la reducció del valor comercial del producte o el rebuig de les partides atacades.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local