SpinningTop Adventure

Un joc per a telèfons mòbils desenvolupat per investigadors i alumnes del campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València se situa entre els més venuts en Internet.

El Grup d'Informàtica Industrial, Comunicacions i Automàtica (GIICA) de la UPV ha iniciat una nova línia d'investigació centrada en la creació de productes innovadors en el nou sector dels dispositius mòbils. El sector de la tecnologia mòbil és un dels sectors emergents, amb més activitat actualment i també amb més futur, el qual demana professionals altament qualificats i especialitzats.

Aquesta nova línia d'investigació ha començat a donar els seus fruits amb el desenvolupament d'un joc en 3D per a les plataformes mòbils iOS (iPhone, iPad) i Android, denominat SpinningTop Adventure, a través d'un contracte d'R+D amb l'empresa suïssa X-Fund Global AG. Els treballs, que han durat més de set mesos, han requerit grans coneixements de programació, matemàtiques i física.

El joc, que està disponible en AppStore d'Apple i Android Market de Google, està inspirat en la tradicional trompa i consisteix a controlar com es desplaça, mitjançant el moviment del dispositiu mòbil o la tauleta, amb la finalitat de superar diferents desafiaments i perills. Els programadors han desenvolupat tres escenaris alternatius: una carretera urbana, una jungla misteriosa i un entorn lunar.

Després del llançament al mercat, l'èxit del joc ha sigut immediat i s'ha convertit en el segon més venut a Espanya en la botiga virtual de la companyia Apple. A més, està entre els més descarregats en l'Android Market de Google.

En el projecte han participat el professor del campus d'Alcoi de la UPV Jordi Llinares i els alumnes Juan Carlos Ruiz i Pau Rodríguez, com a programadors, i David Pérez, com a assistent tècnic. El disseny i la música els ha fet l'empresa alcoiana Medios y Proyectos, reconeguda a escala internacional per la qualitat dels treballs que fa.

El joc SpinningTop Adventure es converteix en el primer producte desenvolupat al campus d'Alcoi dins d'aquesta línia d'investigació de desenvolupaments per al nou sector de les tecnologies mòbils.

Pots visitar la pàgina oficial de SpinningTop Adventure a través de l'enllaç que hi ha a peu de pàgina, on pots trobar també els enllaços per a accedir al joc a través de les dues plataformes, així com el vídeo oficial en Youtube.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%