Pols d'estels

Apunta't a l'observació astronòmica de la volta celeste que tindrà lloc el dijous 10 de novembre al terrat de la Ciutat Politècnica de la Innovació.

Saps que Júpiter és el planeta més gran (amb una massa 318 vegades més gran que la de la Terra) i el més brillant del sistema solar, que està permanentment cobert de núvols i que té fins a 63 satèl·lits coneguts? El dijous 10 de novembre, hi haurà una observació astronòmica al terrat de la Ciutat Politècnica de la Innovació, en la qual es podrà veure per mitjà de diferents telescopis les més importants constel·lacions i, especialment, les llunes del gegant Júpiter.

Abans s'impartirà la conferència "Polvo de estrellas" que explicarà de quina manera els àtoms del cos humà es van crear a l'interior d'un estel, sotmesos a temperatures immenses i pressions enormes. També es plantejarà com és possible que dels simples i lleugers àtoms d'hidrogen (matèria primera després del big bang) es generaren tots els altres elements (heli, carboni, ferro, sofre...) fins a arribar a l'ésser humà. En la xarrada es farà, a més, un repàs de la vida d'un estel: el naixement, les classes, la vida i finalment el que ocorre quan moren.

Amb aquesta activitat, es pretén fomentar l'interès per l'astronomia, una ciència molt participativa en la qual qualsevol aficionat pot exercir un paper actiu i fer petits descobriments o seguir de fenòmens com ara, asteroides, estels...

Al final de la conferència, se servirà un aperitiu. Les persones interessades a assistir-hi han d'inscriure's, gratuïtament, telefonant a l'Àrea de Comunicació.

Aquesta xarrada, que forma part del projecte Ciència a l'abast de tots, s'emmarca dins del programa d'activitats organitzades per la Universitat Politècnica de València (campus de Vera) amb motiu de la Setmana de la Ciència, una convocatòria d'abast europeu que promou a Espanya el Ministeri de Ciència i Innovació per mitjà de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local