CAMPUSHABITAT5U

El projecte conjunt de les cinc universitats públiques valencianes aconsegueix el segell de Campus d'Excel·lència Internacional 2011, atorgat pel Ministeri d'Educació.

[ 21/10/2011 ]
CAMPUSHABITAT5U

Els rectors de les cinc universitats públiques de la Comunitat Valenciana (Esteban Morcillo, de la Universitat de València-Estudi General; Juan Juliá, de la Universitat Politècnica de València; Ignacio Jiménez Raneda, de la Universitat d'Alacant; Vicent Climent, de la Universitat Jaume I de Castelló, i Jesús Pastor, de la Universitat Miguel Hernández d'Elx) s'han reunit amb el president de la Generalitat Valenciana, Alberto Fabra, per a analitzar els resultats de la convocatòria del programa Campus d'Excel·lència Internacional 2011 publicats pel Ministeri d'Educació.

El president de la Generalitat Valenciana i els rectors han valorat d'una manera molt positiva la concessió d'aquest nou distintiu per a les universitats públiques valencianes i han destacat que és l'únic que es concedeix a un projecte presentat per totes les universitats públiques d'un mateix sistema universitari, la qual cosa situa el sistema valencià com un exemple de coordinació en tot el país.

La resolució de Ministeri d'Educació ha ressaltat el potencial del projecte per a aconseguir el nivell d'excel·lència internacional, una vegada portat a la pràctica, per la qual cosa ha rebut un finançament de set milions d'euros. Altres dos projectes han estat seleccionats però amb menys cuantia.

Els rectors han subratllat la potencialitat de les universitats valencianes per a convertir la Comunitat Valenciana en un pol de referència internacional des del punt de vista acadèmic i científic en l'àmbit de l'hàbitat i el territori, i capaç de generar un nou procés de creixement intel·ligent, sostenible i integrador. En aquest sentit, consideren que aquest segell de Campus d'Excel·lència Internacional farà de les universitats valencianes i, en concret del projecte CAMPUSHABITAT5U, el centre d'un nou corredor del coneixement en el Mediterrani, que potenciarà amb recerca i formació al corredor ferroviari mediterrani, una infraestructura aprovada com a prioritària per la Unió Europea recentment.

Per a fonamentar aquesta proposta, s'han fet públiques les grans xifres i fortaleses del Sistema Universitari Públic Valencià (SUPV), que en l'actualitat suposa una oferta formativa de 224 programes especialitzats en hàbitat i territori (63 titulacions de grau, 95 màsters i 66 programes de doctorat) i un total de 50.000 estudiants de grau i 5.500 de màsters i doctorat, dels quals 1.100 són estrangers. Durant la presentació, també s'ha posat de relleu la importància de la investigació i la transferència tecnològica en aquest camp, amb 97 grups de recerca i desenvolupament (R+D), 39 instituts universitaris, 3 centres mixts amb el Consell Superior d'Investigacions Científiques, 8 instituts tecnològics i 36 càtedres d'empresa.

El projecte CAMPUSHABITAT5U té el suport de la Generalitat Valenciana, del Consell Superior d'Investigacions Científiques, de la Xarxa d'Instituts Tecnològics de la Comunitat Valenciana (REDIT), de grans empreses i grups empresarials (clústers) del sector de l'hàbitat i del territori, i d'institucions i ajuntaments de les quatre ciutats més importants de la Comunitat Valenciana (Alacant, Elx, València i Castelló de la Plana).

El projecte, que s'ha presentat sota el lema "Unim excel·lència. Millorem l'hàbitat. Reactivem el benestar", s'articula sobre quatre grans àrees d'actuació: planificació i gestió del territori, edificació, llar i espai social. En el marc de la planificació i gestió del territori, s'aspira a fomentar la competitivitat econòmica territorial a través de l'ús racional dels recursos i la preservació dels valors ambientals i paisatgístics. Pel que fa a l'edificació, es pretén innovar i optimitzar els recursos disponibles i la conservació del medi ambient. Pel que fa a l'àrea de la llar, el projecte se centra en la generació d'espais innovadors, saludables i flexibles. Finalment, el projecte es dirigeix al camp de l'espai per a millorar la cohesió social i les condicions de vida de la població rural i urbana. L'objectiu final és, entre altres, impulsar un procés de creixement intel·ligent, sostenible i integrador de la Comunitat Valenciana i consolidar-se com a pol de referència internacional acadèmic i científic de l'Arc Mediterrani Europeu.

El Rector felicita a la comunitat universitària

Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share