Antics alumnes

La Universitat Politècnica de València crea la seua pròpia oficina d'antics alumnes i amics, denominada Alumni UPV, que començarà a funcionar durant el mes de juliol.

El Consell de Govern de la Universitat Politècnica de València ha acordat la creació de l'Oficina Alumni UPV, una iniciativa amb la qual pretén mantenir un vincle permanent amb els antics alumnes, com també amb aquelles persones i entitats que confien en la realitat present i el projecte de futur cap a l'excel·lència de la UPV; i que hi donen suport.

La Universitat Politècnica de València considera que els seus titulats són un patrimoni de gran valor per al futur de la institució i, per això, considera necessari cuidar les relacions amb ells, oferint-los serveis i sol·licitant-los suport quan calga per a la millora i el compliment dels seus objectius.

Alumni UPV és un nou servei universitari que es crea amb l'objectiu de promoure i mantenir vincles permanents amb els antics alumnes que han cursat estudis en les aules de la UPV, i amb altres persones i entitats que vulguen continuar participant en les seues activitats i contribuir activament al seu desenvolupament i la seua projecció social, així com potenciar el compromís de servei que caracteritza la UPV.

Al desembre de 2010, el Consell de Govern de la UPV va acordar la posada en funcionament de l'Oficina del Titulat. De l'experiència d'aquests mesos naix aquesta proposta de crear Alumni UPV, que integra i amplia les funcions de l'Oficina del Titulat, que ara es deroga.

La nova oficina està oberta no solament als antics alumnes, professors, investigadors i personal de l'administració i els serveis de la Universitat Politècnica de València, sinó també a persones, entitats i institucions que volen ser partícips del present i futur de la UPV. La idea és que els nexes d'Alumni arriben fins i tot fora del nostre país, a través dels milers d'alumnes Erasmus estrangers que rep cada any la nostra Universitat.

Els Alumni UPV contribuiran a estendre la presència de la Universitat no solament a l'entorn més pròxim sinó també a nivell internacional. La UPV és conscient de l'enorme potencial que tenen els titulats que durant més de 40 anys s'han format en les seues aules, i, per això, considera necessari fomentar el seu sentiment de pertinença perquè siguen vertaders ambaixadors que potencien la imatge, els valors i el prestigi de la institució arreu del món.

Com és tradició en altres parts del món, els titulats han de contribuir a difondre la imatge i els valors de la universitat que ha contribuït a la seua formació, així com al seu finançament, promovent el mecenatge i altres ajudes perquè la nostra Universitat siga cada vegada millor.

Seguint el model de les associacions universitàries anglosaxones, Alumni UPV té entre les seues finalitats principals mantenir viu el contacte de la Universitat Politècnica de València amb els antics alumnes, i d'aquests entre si i amb la comunitat universitària i els amics de la UPV.

Des d'Alumni UPV es promouran fòrums de debat sobre temes universitaris i assumptes científics, socials, mediambientals i culturals en general. També es recaptarà mitjançant enquestes l'opinió dels antics alumnes sobre l'oferta acadèmica i altres matèries que siguen d'interès per a millorar la qualitat de la UPV. A més, promourà el mecenatge a favor de la UPV per a contribuir a la seua millora i desenvolupament, entre moltes altres actuacions.

Podran ser-ne membres els antics alumnes que hagen obtingut el seu títol oficial a la UPV i que formalitzen la inscripció en Alumni UPV. També podran ser-ne membres, en aquest cas associats, aquelles persones que, sense ser titulats de la UPV, pertanguen o hagen pertangut a algun dels col·lectius d'estudiants, PAS, PDI o alumnes d'intercanvi.

Aquest nou servei universitari, segons el reglament aprovat pel Consell de Govern, funcionarà a través d'una Junta Directiva, que serà l'òrgan de direcció i coordinació d'Alumni UPV, i estarà composta per un president, un vicepresident i dotze vocals, que seran nomenats pel rector. També podran ser membres d'honor o institucions patró aquelles persones, físiques o jurídiques que hagen destacat pel seu suport a la UPV o hagen contribuït de manera rellevant al seu desenvolupament.

Si vols llegir el comunicat del Rectorat de la Universitat Politècnica de València sobre Alumni UPV (aprovat el dijous 21 de juliol de 2011 en el Consell de Govern de la Universitat), fes clic en l'enllaç que figura a peu de pàgina.

• Alumni UPV
  • Comunicat del Rectorat de la UPV sobre Alumni UPV
  • Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local