RoboCup

Els robots humanoides de l'Institut ai2 de la Universitat Politècnica de València (UPV) i la Universitat de Múrcia (UM) participaran de nou en la RoboCup Mediterranean Open.

Els robots humanoides Nao (usats en l'SPL Standard Platform League de la Robocup) de l'Institut d'Automàtica i Informàtica Industrial (Institut ai2) de la UPV i la UM, són més ràpids, es mouen millor que l'any passat i tenen un nou camp de futbol reglamentari per a entrenar.

Aquests robots, coneguts com "Los Hidalgos", entrenen aquests dies per a participar en una nova edició de la Robocup Mediterranean Open, que té lloc a Roma els dies 14, 15 i 16 de març. L'any passat, l'equip de la UPV i la UM va guanyarel títol de campió.

L'equip de "Los Hidalgos" està integrat per cinc investigadors, becaris i doctorands de la UPV i un més de la UM. A més, disposen d'un equip de sis robots humanoides, amb el qual han treballat durant l'últim any desenvolupant un sistema de sensorització i control que els ha fet més àgils i els ha dotat de moviments més ràpids. Els robots són capaços de trobar la pilota al camp o localitzar les porteries, entre altres accions.

A Roma, l'equip haurà de veure's les cares amb rivals de gran envergadura, com Alemanya o Àustria, que són equips més grans, amb més trajectòria i més patrocinadors.

Després de la competició europea, en el mes de juliol, "Los Hidalgos" s'uniran de nou als seus companys de França i Turquia per a competir conjuntament en la Copa Mundial de Futbol de Robots, la Robocup World Championship, amb l'equip "Los Tres Mosqueteros" (L3M).

• RoboCup Mediterranean Open
  • Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share