Taronges ecològiques

Investigadors de l'ETSEAMN duen a terme des de fa més de deu anys estudis comparatius sobre la qualitat de les taronges de producció ecològica.

Les taronges ecològiques tenen major quantitat de vitamina C que les procedents de l'agricultura tradicional. Així es constata en els estudis comparatius sobre la qualitat d'aquests cítrics que des de fa més de deu anys duen a terme un equip d'investigadors de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural (ETSEAMN) de la Universitat Politècnica de València. En les pròximes setmanes, els experts de l'ETSEAMN començaran l'anàlisi corresponent a la campanya 2010-2011.

Per a dur a terme el projecte, els investigadors estudien la mateixa quantitat de taronges de diferents varietats, tant de producció ecològica com convencional, procedents d'explotacions situades a les comarques cítriques del sud de la província de València.

Els resultats obtinguts fins ara constaten que els fruits ecològics tenen un major valor nutricional, ja que amb cada 100 ml de suc de taronja ecològica s'assoleix la dosi diària de vitamina C recomanada (més de 60 mg), mentre que la taronja procedent d'agricultura convencional no assoleix aquesta dosi.

Segons les últimes estadístiques consultades per l'ETSEAMN, la Comunitat Autònoma d'Andalusia té més de la meitat de la superfície dedicada al cultiu de cítrics ecològics a Espanya, seguida de la Regió de Múrcia i de la Comunitat Valenciana.

D'altra banda, més del 80% dels cítrics ecològics produïts a Espanya s'exporten, i Alemanya és el país que encapçala la importació de cítrics ecològics, amb més d'un 40% de les vendes. La segueix el mercat intern espanyol, França (13%), el Regne Unit (9%) i Holanda (8%).

Com a avantatges, el cultiu ecològic de cítrics "implica recórrer a més mà d'obra, tant per als treballs d'esbrossament i recol·lecció com per a la manipulació de la taronja en fresc. A aquest efecte socioeconòmic cal afegir els beneficis mediambientals de la producció ecològica, que eximeix d'herbicides i substàncies químiques de síntesi, la qual cosa repercuteix en la riquesa biològica dels sòls, en la qualitat de les aigües subterrànies i en l'increment de la fauna a l'entorn de les explotacions, sense oblidar els efectes nutricionals, ja que el suc procedent de fruits ecològics aporta un 10% més de vitamina C", assegura Raigón.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras