UNAM

La UPV presenta l'exposició "La UNAM avui", que mostra la riquesa de la Universitat Nacional Autònoma de Mèxic (UNAM) i la seua enorme influència en la creació del Mèxic actual.

Amb més de 450 anys d'història, la UNAM va ser refundada oficialment com a Universitat Nacional el 1910 i se li va atorgar l'autonomia el 1929. Des de llavors és capdavantera per a la societat mexicana en el cultiu i el desenvolupament de pràcticament totes les disciplines científiques, humanístiques i socials, i també en la creació artística i la difusió cultural. No debades, de les seues aules han eixit tres premis Nobel: Alfonso García Robles, Octavio Paz i Mario Molina.

D'enorme magnitud i significació dins de l'àmbit cultural i educatiu dins i fora de Mèxic, la UNAM maneja xifres espectaculars. Té més de 300.000 alumnes, 88.000 estudiants becats, 40 programes de postgrau, 82 carreres, 6 campus i 17 escoles a la zona metropolitana de la Ciutat de Mèxic, 2.091 edificis, 18 museus, 4 reserves ecològiques i serveis nacionals com l'Observatori Astronòmic, el Jardí Botànic, el Servei Sismològic, la Biblioteca i l'Hemeroteca nacionals i un llarg etcètera de dades que impressionen.

El campus central, declarat Patrimoni Cultural de la Humanitat per la UNESCO el 2007, conté edificis amb obra dels muralistes mexicans més importants: Diego Rivera, David Alfaro Siqueiros, Juan O'Gorman i Francisco Eppens, entre uns altres. A més, està l'Estadi Olímpic Universitari, amb forma de cràter volcànic i capacitat per a 68.954 espectadors, que ha acollit esdeveniments de la magnitud dels Jocs Olímpics del 1968 o el Campionat Mundial de Futbol del 1986, entre molts altres.

KanBalam, la supercomputadora més poderosa de l'Amèrica Llatina (amb una capacitat de processament de més de 7.000 milions d'operacions aritmètiques per segon) o l'Observatori de Visualització Ixtli de desenvolupament i integració d'ambients virtuals i de visualització, formen part també d'una universitat pionera en camps com la neurobiologia, l'ecologia o la biotecnologia i en la qual es du a terme més del 30% de la investigació de tot el país.

L'exposició constitueix un recorregut pels principals elements que defineixen la UNAM com una institució pública, laica i diversa que, al llarg de la història, ha exercit un paper rellevant en la construcció del Mèxic modern a través de la docència, la investigació i la difusió cultural.

La mostra està situada a la sala d'exposicions de la UPV (edifici del Rectorat, planta baixa) i es pot visitar del 2 de desembre al 25 de gener, de dilluns a divendres laborables, d'11 a 14 h i de 17 a 20 h. La inauguració té lloc el dijous 2 de desembre de 2010, a les 20 h.

• Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local