Physio MRI Tech, EBHealth3 i TRL+

Coneix les tres empreses vinculades a l'ecosistema de la Ciutat Politècnica de la Innovació de la UPV guardonades en els Premis de la xaPCV

[ 18/01/2023 ]

La xarxa de parcs científics de la Comunitat Valenciana (xaPCV) va lliurar els premis anuals en una gala celebrada a Alacant. Dels nou guardons lliurats en aquesta quarta edició, tres van ser per a empreses vinculades a l'ecosistema de la Universitat Politècnica de València: Physio MRI Tech va obtenir el Premi Spin-off; EBHealth3 va rebre l'accèssit en la categoria Start-up, i l'accèssit de Col·laboració Universitat-Empresa va recaure en TRL+.

Una màquina de ressonància magnètica única en el mercat

El Premi Spin-off va ser per a l'empresa Physio MRI Tech, la missió de la qual és democratitzar l'accés a la realització de proves de ressonància magnètica (RM) a nivell mundial. Physio MRI Tech fabrica una màquina d’IRM d'alta qualitat i fiabilitat, un 95% més econòmica que les actuals.

Alfonso Ríos –doctor en Física de Partícules i Computació, i CEO de Physio MRI Tech– explica que l'aparell desenvolupat “és actualment l'únic 100% portàtil i amb imatges de gran qualitat. És fins 30 vegades més econòmic que els que es poden adquirir en el mercat. I tot això s'ha aconseguit gràcies a la col·laboració entre la universitat i el capital privat”.

“Aquest premi té la característica especial que el dona la comunitat científica més pròxima. Que ens reconeguen i valoren hi afig també un valor sentimental i de pertinença molt important”, afirma Ríos.

Prevenció de malalties des del vàter

EBHealth3, accèssit en la categoria Start-up, ha desenvolupat un dispositiu de fàcil col·locació en el vàter que detecta de manera no invasiva biomarcadors en els excrements i l'orina. Tota la informació obtinguda és processada i enviada a la usuària o l'usuari mitjançant una aplicació mòbil, la qual cosa ajuda a prevenir i detectar de forma precoç les malalties, i contribueix a millorar els hàbits alimentaris.

Pablo Gonzálvez, enginyer informàtic per la UPV i la Universitat Tècnica de Berlín, i cofundador d'EBHealth3, puntualitza que obtenen “informació a través de les deposicions, senyals biològics que avui dia es rebutgen sense que importe, quan en realitat són una mina de dades. Una altra anotació de valor resideix en el fet que dissenyem dispositius per al seguiment amb sistemes d'aprenentatge autònom, que emmagatzemen i controlen les dades. A més, tot això s'està desenvolupant amb components de baix cost”.

“Som una empresa de creació recent i encara que estem avançant bastant ràpid, sabem que a la Comunitat Valenciana existeix un ecosistema d'empreses de base tecnològica molt potent i competitiu. Aquest premi és, per tant, un honor,” comenta Gonzálvez. “El nostre repte més immediat és realitzar assajos clínics per a contrastar les dades obtingudes a partir de la nostra intel·ligència artificial amb les proves de diagnòstic i, al seu torn, aconseguir finançament per a portar el producte al mercat”, conclou.

Crear empreses derivades més sostenibles i escalables

TRL+, accèssit en la categoria Col·laboració Universitat-Empresa, és la primera iniciativa que converteix els resultats de recerca en empreses sostenibles i escalables. Luis Morró, titulat per la UPV, és el seu fundador. “Nosaltres comprenem el valor dels grups d'investigació i, per aquest motiu, apostem per deixar la gestió empresarial en mans d'experts. També sabem que hi ha moltes empreses que desitgen fer transferència de coneixement i de tecnologia. No obstant això, no són suficients. Per això ajudem a crear empreses derivades més sostenibles”.

Torró apunta els objectius a mitjà termini de TRL+. “El primer pas és crear un catàleg de projectes tecnològics i llançar el nostre primer fons d'inversió. També treballarem per establir una escola de líders per a la gestió i creació d'empreses, i reproduir el nostre model de negoci en altres països”.

Premis de la xaPCV per al desenvolupament i la consolidació d'empreses

Amb aquests guardons, la xaPCV contribueix al desenvolupament i a la consolidació de les empreses creades amb el suport dels cinc parcs científics valencians, entre els quals figura la Ciutat Politècnica de la Innovació (CPI) de la Universitat Politècnica de València. Les tres premiades coincideixen en el valor que aporta la CPI a les empreses del seu ecosistema, per la connexió que els brinda amb els últims desenvolupaments científics i tecnològics de la Universitat.

En la imatge, d'esquerra a dreta: Alfonso Ríos; Pablo Gonzálvez i Luis Morró.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla