Desenvolupament per al futur

La presidenta de l'Agència Estatal per al Desenvolupament del Turisme d'Ucraïna visita el campus de Gandia i coneix el projecte O-CITY

[ 18/01/2023 ]

La presidenta de l'Agència Estatal per al Desenvolupament del Turisme d'Ucraïna, Mariana Oleskiv, ha visitat el campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), i ha participat en la jornada “O-CITY Innovació per al desenvolupament dels territoris”.

Durant la sessió, Oleskiv ha abordat el passat i el futur del turisme del seu país en la conferència que ha organitzat la càtedra O-CITY Territori Valencià, iniciativa impulsada per la UPV amb el patrocini de la Diputació de València.

“Necessitem contar la història del que està ocorrent a Ucraïna per a les futures generacions, per a qualsevol persona”, ha indicat la presidenta de l'Agència Estatal per al Desenvolupament d'Ucraïna. Oleskiv ha manifestat també que, “l'objectiu és desenvolupar la indústria turística d'Ucraïna d'acord amb els estàndards internacionals de qualitat” i“assegurar el desenvolupament sostenible en l’àmbit social, econòmic i cultural” però abans de res, “la recuperació i rehabilitació de militars i civils”.

O-CITY Innovació per al desenvolupament dels territoris

En el transcurs de la jornada, també s'han donat a conéixer les accions dutes a terme per a catalogar digitalment el patrimoni d'Ucraïna, utilitzant l’eina O-CITY. Liderada per la UPV, aquesta aplicació és una base de dades interactiva que permet geo-posicionar el patrimoni cultural i natural en un mapa del món sense fronteres amb vídeos, fotografies, animacions i altres elements multimèdia.

Com ha recordat el vicerector d'Internacionalització i Comunicació de la UPV, José F. Monserrat, “des de l'inici de la guerra, la UPV ha emprés diverses campanyes per a ajudar la població ucraïnesa. La relació amb Ucraïna és immensa, fa més de 30 anys que la UPV col·labora amb la Universitat Politècnica Nacional d’Odessa, i aquesta relació s'estreny en aquests moments tan difícils, en els quals hem d'estar units”. A més, Monserrat ha anunciat que “ens hem oferit a signar un acord de col·laboració per a donar-los suport en el seu desenvolupament potencial per al futur a través del campus de Gandia”.

Estímul de l'economia taronja

El projecte O-CITY va despertar l'interés d'Ucraïna per la seua capacitat d'estímul de l'economia taronja i ha impulsat Meet Ukraine, un marc de col·laboració que Ucraïna presentarà durant la seua participació en la Fira Internacional de Turisme (FITUR). “La possibilitat de ser visible suposa un benefici i impacte directe en el turisme cultural i natural, que brinda retorns associats a l'economia taronja”, ha assenyalat el professor José Marín-Roig, director del projecte i de la càtedra. També, “genera una xarxa de cooperació en la qual professionals i empreses interactuen per a dinamitzar realitats en el marc de les indústries culturals i creatives”.

A més, tal com ha explicat Marta Ciudad, directora de desenvolupament del projecte O-CITY, és “una plataforma d'aprenentatge per a l'elaboració d'elements creatius i interactius relacionats amb el patrimoni”.

O-CITY, atles digital interactiu de la cultura i patrimoni mundial

Cal recordar que, O-CITY és el resultat del treball desenvolupat entre el 2019 i el 2021 en el marc del programa Erasmus+ (Aliances per al Coneixement) a fi de “descobrir, promoure i potenciar el patrimoni cultural, material i immaterial, de les ciutats”. En aquest treball, dirigit per la UPV, han participat 13 socis de 6 països diferents (Colòmbia, Eslovènia, Espanya, Itàlia, Grècia i Sèrbia). En l'actualitat, 487 ciutats de tot el món, la majoria espanyoles, ja s'han sumat al projecte.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera