Trenquem el silenci

Amb motiu del 25N, la UPV s'adhereix al manifest de Crue, en línia amb la campanya d'ONU Dones per l'Eliminació de la Violència de Gènere

[ 24/11/2022 ]

El rector de la Universitat Politècnica de València ha signat el manifest de Crue Universitats Espanyoles amb motiu del Dia Internacional per l'Eliminació de la Violència de Gènere. El text vol “evitar la reproducció de models patriarcals que perpetuen la violència contra les dones sols pel fet de ser-ho”. I afig que les universitats no poden ser alienes als “assassinats, ciberviolència, tràfic d'éssers humans, assetjament, agressions sexuals, violència vicària, així com diferents agressions masclistes que no sempre són visibles”.

“Hem de ser capaços de construir espais segurs i lliures de violència que siguen referents per a la societat”, afig el manifest del 25N. “Li ho devem a Mahsa Amini i a totes i cadascuna de les dones que enguany han sigut víctimes d'alguna classe de violència i a les que arrisquen la seua vida per a lluitar contra l'opressió política o religiosa. Per elles, mai més.”

ONU Dones per l'Eliminació de la Violència de Gènere

No és no; deixem de culpar a les víctimes; donem crèdit a les supervivents; posem fi al ciberassetjament i a la violència sexual… Aquestes són les cinc consignes principals amb les quals aquest 25N, Dia Internacional per l'Eliminació de la Violència de Gènere, ONU Dones vol catalitzar el canvi.

La Universitat Politècnica de València, a través del Vicerectorat d'Art, Ciència, Tecnologia i Societat, també se suma a aquesta campanya de sensibilització, de reivindicació i activisme. I és que, segons dades ONU Dones, cada 11 minuts mor una dona o una xiqueta en el món, assassinada per un familiar.

La campanya centrada en l'activisme per a posar fi a la violència contra les dones i les xiquetes té l'objectiu de mobilitzar a tots els membres de la societat perquè es convertisquen en activistes, se solidaritzen amb les defensores dels drets de les dones i les secunden per a evitar la reculada dels drets de les dones i aconseguir un món lliure de violència de gènere.

A més, posa l'accent en la detecció d'indicis de maltractament en una relació. Suportar expressions de menyspreu, justificar el comportament possessiu de la parella, no tenir accés a les finances o a la presa de decisions, expressar vergonya de si mateixa, evitar el contacte visual… són algunes de les formes que pot adoptar la violència de gènere. I és que el maltractament no sempre és físic. Pot ser sexual o emocional. Pot ser públic o privat; digital o presencial.

Per aquest motiu, si creus que una persona del teu entorn podria estar patint abusos, consulta ací què pots fer per a ajudar.

Edició del vídeo de portada: Luz Mélida García

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella