Un espai privilegiat

Els professors de la UPV Camilla Mileto i Fernando Vegas ingressen en la prestigiosa Acadèmia d'Arquitectura de França

[ 17/10/2022 ]

Els professors de la Universitat Politècnica de València i investigadors del Centre d'Investigació en Arquitectura, Patrimoni i Gestió per al Desenvolupament Sostenible (PEGASO) de la UPV, Camilla Mileto i Fernando Vegas López-Manzanares, han ingressat formalment en la prestigiosa Acadèmia d'Arquitectura de França. Des de ja, són membres estrangers de l'Acadèmia al costat d'arquitectes internacionals de la talla de Norman Foster, Rafael Moneo, Renzo Piano, Tadao Ando, Eduardo Souto de Moura, Richard Meier, Pierre de Meuron i Jacques Herzog, o Alvaro Siza, entre altres.

Són membres estrangers de l'Acadèmia un total de 58 personalitats (dels 70 membres possibles en aquesta categoria, segons els estatuts de la institució) triades entre “arquitectes estrangers de valor i reputació internacional”. Per a l'Acadèmia, la seua força resideix en “la qualitat dels seus membres, una xarxa única i inigualable de personalitats franceses i internacionals, que ens permet posicionar-nos avui com un espai privilegiat de debat i influència en l'arquitectura”.

La cerimònia d'ingrés va tenir lloc el 5 d'octubre en la seu parisenca de la place des Vosges, i el discurs que van pronunciar Mileto i Vegas va tractar sobre l'arquitectura vernacla, un camp en el qual tots dos professors són reconeguts experts. En representació de la Universitat Politècnica de València, hi va assistir Débora Domingo, vicerectora de Desenvolupament Sostenible dels Campus.

Acadèmia d'Arquitectura de França

La prestigiosa Acadèmia d'Arquitectura de França té l’origen en l'Académie Royale d’Architecture, que va ser establida el 1671 i suprimida durant la Revolució Francesa, refundada com a Société Centrale des Architectes el 1840 i canviada de nom el 1953 com a Académie d’Architecture. Té com a objectiu promoure la qualitat dels edificis amb accions de valorització dels diversos actors de la producció, l'ensenyament, la recerca i la difusió de la cultura arquitectònica. Compta amb membres eminents del món de l'arquitectura i, entre el personal estranger, destaca un nombrós grup d’arquitectes amb distincions en diversos camps de l'arquitectura.

Les persones estrangeres membres de l'Acadèmia d'Arquitectura de França tenen trajectòries reeixides en el camp de l'arquitectura moderna. Per a Camilla Mileto i Fernando Vegas López-Manzanares, aquest reconeixement constitueix “un triomf que no sols és personal, sinó també un triomf per al patrimoni i l'arquitectura històrica. Aquest reconeixement dona visibilitat internacional a l'arquitectura tradicional”.

En aquest sentit, Mileto explica que “hem treballat en diversos projectes coneguts, com l'Alhambra, per exemple, però la majoria del nostre treball se centra en l'arquitectura vernacla, anònima i poc coneguda”.

A diferència d'altres premis i distincions que han rebut, aquest nomenament posa en valor el treball realitzat pels professors Camilla Mileto i Fernando Vegas al llarg de tota la seua trajectòria professional. Per a ells, és un vertader honor comptar amb el suport d'una institució de tanta envergadura internacional.

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries