Un 14 de nota d'accés

Rubén, María, Alexis i Carlos accedeixen amb la màxima nota als estudis universitaris a la UPV

[ 23/09/2022 ]

Rutina d'estudi des de primària, atendre i entendre la matèria explicada en classe i estudiar entre tres i cinc hores diàries són els consells de Rubén, María, Alexis i Carlos. Han aconseguit la màxima nota d'accés per a entrar a la Universitat Politècnica de València: un 14.

Rubén Nieto Val ho va tenir clar. La seua passió pels ordinadors i la programació l’ha portat a estudiar el Grau en Enginyeria Informàtica. “La proximitat del campus i la posició en el rànquing de Xangai” el va ajudar a decidir-se per la Universitat Politècnica de València. Viu en Xàtiva i la seua passió per la Física i les Matemàtiques l'ajuda a suportar la matinada de cada dia per venir a la Universitat des de la capital de la Costera.

Atendre i entendre en classe

María Abou-Arraj Awad, en canvi, no ho tenia tan clar. Les jornades de portes obertes en línia que organitza la UPV la van ajudar a triar. Estava aclaparada, dubtava si estudiar Medicina quan va conèixer el Grau en Enginyeria de Tecnologies Industrials. “És una enginyeria oberta i bastant general” i per això es va decidir.

Per a María, la clau de les seues bones notes consisteix a “atendre en classe i no haver d'entendre-ho des de zero” en posar-se a estudiar a casa. Intenta traure unes dues o tres hores diàries d'estudi en jornades ben equilibrades amb la seua vida social, amb una bona organització. Ara està expectant amb l'inici de la vida universitària i “encantada amb el campus”.

Dissenyar cotxes o avions és la il·lusió d'Alexis Cantos Sempere, que per això va triar el Grau en Enginyeria Aeroespacial. Una primera opció que, amb els 14 punts de nota d'accés, ha aconseguit sense problemes. Aquest il·licità ha estudiat en Alacant i justifica en el treball l’excel·lent qualificació. Es troba un poc “perdut” en els primers dies a la UPV davant les eines noves que ofereix el grau i és conscient que ha “de començar a centrar-se” perquè la matèria no se li acumule.

Rutina des de la primària

A Carlos Mauri García l'apassiona la Física i va decidir estudiar el Grau en Enginyeria Física perquè “és una manera d'aplicar la ciència, crear, utilitzant la física”. És dels qui aposta pel treball continu i creu que, per a aconseguir la màxima nota d'accés a la universitat, “el truc rau a aprendre a estudiar”. No hi ha gat amagat!, des de l'educació primària, Carlos, “amb força de voluntat i bona organització”, ha treballat la rutina dels bons estudiants. Parla de tres a cinc hores d'estudi, que ha compaginat amb l’altra passió que té, el bàsquet. Ha estudiat en Alacant. Ara espera trobar un equip a València perquè l'esport el relaxa.

Peu de foto (d'esquerra a dreta): Rubén Nieto, María Abou-Arraj, Alexis Cantos i Carlos Mauri.

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Investigadores de la UPV y Metalesa desarrollan nuevas infraestructuras inteligentes para mejorar la seguridad vial