CEABOT 2022

El Grup de Robòtica i Mecatrònica del campus d'Alcoi UPV guanya el concurs nacional per 9a vegada en 10 anys

[ 22/09/2022 ]

El Grup de Robòtica i Mecatrònica (GROMEP) del campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV) s'ha proclamat, una vegada més, guanyador de CEABOT, el concurs nacional de robòtica humanoide.

Organitzat pel Comitè Espanyol d'Automàtica coincidint amb les XLIII Jornades d'Automàtica celebrades a la Universitat de La Rioja, el certamen consta d'una sèrie de proves a les quals se sotmet els robots dels equips participants. En concret, els reptes són 4: pujada d'escala, lluita entre robots, control del robot amb ones cerebrals i persecució d'una llebre amb un codi identificatiu.

Dirigit pel professor Jaime Masià Vañó, l'equip guanyador està integrat per Elena García Canet, Vicent Madramany Pasqual, Andrea Valor Bravo, Alejandro Burguete Medialdea i Ignacio Fresneda Medina.

9 victòries i un segon lloc en les 10 edicions disputades

Amb aquest nou triomf, GROMEP manté l’hegemonia en un certamen en el qual exerceix un domini quasi absolut. No debades, el grup de la UPV ha guanyat 9 de les 10 edicions disputades -Vigo 2012, Terrassa 2013, València 2014, Bilbao 2015, Gijón 2017, Badajoz 2018, Ferrol 2019, Castelló 2021 i La Rioja 2022-, i a més obtingué el segon lloc a Madrid 2016.

A tot això, cal sumar les victòries de GROMEP tant en l'EUROBOT virtual de 2021 com en l'Autonomous Driving Challenge de Barcelona, també de l’any passat.

GROMEP, un equip integrat en Generació Espontània UPV

GROMEP és un grup interdisciplinari creat amb la finalitat de potenciar i expandir els coneixements adquirits en els camps de la robòtica i la mecatrònica. L'equip està integrat en Generació Espontània UPV, la plataforma creada en 2014 per a donar suport a la realització d'activitats extracurriculars que contribuïsquen al desenvolupament formatiu de l'estudiant i la seua adquisició de competències transversals.

En l'actualitat, Generació Espontània UPV està composta per 71 equips i més de 2.000 persones.

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Investigadores de la UPV y Metalesa desarrollan nuevas infraestructuras inteligentes para mejorar la seguridad vial