Obertura de curs 22-23

El rector de la UPV José E. Capilla defensa el manteniment del pressupost destinat a la universitat i la investigació: "No cometem els mateixos errors"

[ 09/09/2022 ]

La Universitat Politècnica de València ha inaugurat el curs 2022-2023 en un acte en el qual s'ha investit com a doctor honoris causa el catedràtic de la Universitat de València Jordi Garcés. És el director de l'Institut d'Investigació en Polítiques de Benestar Social de la Universitat de València (Polibienestar) i doctor honoris causa per la Universitat Jaume I de Castelló. Ha sigut professor a la Universitat d'Innsbruck (Àustria) i a la Universitat Erasme de Rotterdam (Holanda) i investigador visitant a les universitats de Washington, Oxford i Cambridge.

Garcés desenvolupa la seua labor a Polibienestar, centre especialitzat en investigació i consultoria en polítiques públiques amb un enfocament metodològic interdisciplinari. Els seus estudis s'han centrat en la política social europea comparada, especialment en l’envelliment i innovació social i en l'augment d'eficàcia i eficiència en les polítiques de cures de llarga duració a Europa.

El seu nomenament com a doctor honoris causa es va aprovar en el Consell de Govern de la UPV del 18 de febrer de 2021, a proposta de l'Institut ITACA de la UPV. Els investigadors Antonio Mocholí i Vicente Traver han sigut els padrins, sent aquest últim l'encarregat de llegir la laudatio.

Sincretisme necessari entre fer i pensar

En el seu discurs, Jordi Garcés ha defensat la necessitat de la integració dels coneixements social i tècnic i ha dit que “així com la nova consciència ecològica sent que no cal dominar la naturalesa sinó aprendre a entendre-la i conviure amb ella, les Ciències Socials han de recuperar la seua innovadora funció social pactant amb les Ciències Tècniques per a construir noves formulacions epistemològiques i models sociotècnics”. De fet, el nou honoris causa de la UPV proposa aconseguir un “sincretisme necessari entre fer i pensar, entre el futur tecnològic i l'humanisme”.

José E. Capilla: “No cometem els mateixos errors”

Per altra banda, el rector de la Universitat Politècnica de València, José E. Capilla, ha celebrat l'aprovació de la Llei de la Ciència amb el consens parlamentari però ha augurat un futur complicat, perquè “la consolidació fiscal arribarà, probablement al curs 2024-25 i hem de demanar les nostres autoritats que no cometem els mateixos errors que en l'anterior crisi financera. Això seria gravíssim. De fet, s'ha demostrat que els països que van continuar invertint en educació i en R+D van eixir millor de la crisi”.

Diana Morant: “No hi ha millor lloc per a estrenar la Llei de la Ciència que ací, a la UPV”

La ministra de Ciència i Innovació del Govern d'Espanya, Diana Morant, enginyera per la UPV, també s'ha referit a la nova llei que, en la seua opinió, permetrà “que siga al nostre país on desenvolupem i on inventem les noves solucions als grans reptes, en lloc de ser un país comprador de solucions. I, per descomptat, no hi ha millor lloc per a estrenar la Llei de la Ciència i fer aqueixa posada de llarg que ací, en aquest inici de curs a la Universitat Politècnica de València”.

Durant l'acte, s'ha presentat, a més, la memòria anual de la UPV i ha tingut lloc el reconeixement al professorat que ha obtingut la cinquena avaluació positiva a la seua activitat investigadora.

Notícies destacades

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras