Hyperloop UPV triomfa a l'European Hyperloop Week

Hyperloop UPV triomfa com l'equip més premiat a l'European Hyperloop Week

[ 26/07/2022 ]

La participació d'Hyperloop UPV, l'equip de Generació Espontània de la Universitat Politècnica de València, a l'European Hyperloop Week celebrada a Delft (Països Baixos) ha estat un autèntic èxit.

El prototip Auran, un vehicle capaç de levitar, ha assolit quatre dels sis premis a què optava en aquesta exigent competició. A més, Auran va atreure l'interès dels altres equips i professionals del sector a causa de la proposta tan escalable que vaig oferir. I és que l'European Hyperloop Week és l'esdeveniment en relació amb el transport del futur més important del panorama internacional actualment, en el qual han competit un total de 23 equips de tot el món.

La proposta de l’equip de la UPV ha aconseguit el Premi al Millor Subsistema Rector, el Premi al Prototip amb Millor Escalabilitat, el Premi a l'Enginy i el Premi a la Gestió Tèrmica, un resultat que compleix les expectatives de l'equip. Així ho va explicar María Cuesta, capitana de l'equip, abans de marxar cap a la competició, “Pensem que tenim una proposta que ens posiciona com a equip líder. És un repte ambiciós, amb molts reptes en paral·lel: coordinar un motor amb la levitació, amb una infraestructura nova i que inclou per primera vegada disseny d'interior…, però pensem que portem la proposta guanyadora”.

Per poder assolir tot allò proposat i fer-ho saber al jurat tècnic, l'equip va participar en les presentacions per sistemes que componen el projecte, que van tenir una gran acollida i van registrar el discurs amb més espectació de tota la competició: la presentació al premi Complete Pod.

La més gran de les fites que es va produir va ser la prova en el tub de buit de l'empresa Hardt; s’hi va aconseguir per primera vegada en tota la història que un prototip levite en el buit. El jurat va quedar impressionat amb aquest fet i va felicitar personalment l'equip pel gran repte que això suposava.

La gran recompensa de l'any va venir el darrer dia de competició, quan les empreses Würth Electronik, Swisspod i Zeleros van atorgar a l'equip els premis de Best Thermal Management, Ingenuity Award i Most Scalable Design, respectivament. A més, el jurat tècnic va decidir atorgar el Best Guiding Award per a premiar la levitació i el guiatge electromagnètic que integrava Auran.

Disseny innovador

Des dels seus tallers, Hyperloop UPV ha creat un innovador disseny d'interior per a Auran, que aporta privadesa i intimitat als passatgers, així com una infraestructura clau per al desenvolupament d'aquesta tecnologia: un tub de 20 m de llarg i 10 t de pes, pel qual el vehicle ha circulat en l'EHW.

El vehicle té, a més, un motor lineal d'inducció, que fa possible que accelere i frene amb el mateix motor, sense necessitat de tocar el rail. A més, Auran és el prototip més segur de la història d’Hyperloop UPV.

Projecte de mecenatge

Hyperloop UPV forma part del programa Generació Espontània de la Universitat Politècnica de València, una iniciativa única a la universitat espanyola.

Per continuar endavant amb projectes com el que està en marxa, continua la campanya de micromecenatge que els permetrà obtenir recursos per continuar sumant èxits. Gràcies a les aportacions de donants, l'equip aconseguirà més estabilitat i podrà centrar més esforços en el desenvolupament tecnològic del tren supersònic Hyperloop, la iniciativa sostenible per al transport del futur.

Les aportacions, individuals o d'empresa, es poden fer a la web gohyperloop.upv.es, desenvolupada en el marc de les accions de l'Oficina de Mecenatge de la UPV; les donacions tenen avantatges fiscals, segons la llei de mecenatge espanyola.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla