Teletreball

La Universitat Politècnica de València aprova el reglament que regula la modalitat de teletreball per al PAS, el PDI i el PI

[ 21/07/2022 ]

El Consell de Govern ha aprovat el Reglament de regulació de la modalitat de teletreball a la Universitat Politècnica de València, amb el qual es deroga el reglament transitori aprovat el 28 d'abril del 2022.

El reglament ha sigut possible després d'haver aconseguit un acord majoritari amb les organitzacions sindicals de la UPV, i entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de la Universitat Politècnica de València.

Aplicable al PAS, al PDI i al PI

El reglament engloba la totalitat d’empleades i empleats públics que podran, voluntàriament, realitzar els seus serveis mitjançant teletreball d’acord amb aquesta regulació.

El personal d'administració i serveis (PAS) podrà realitzar una part de la jornada de treball i de les seues funcions en modalitat de teletreball, d'acord amb els programes que s'autoritzen.

El personal docent i investigador (PDI) podrà realitzar l’activitat de recerca, tutoria i gestió en règim de teletreball amb coneixement de la direcció del departament, sempre que es garantisca la presencialitat de la docència i les pràctiques.

El personal investigador (PI) podrà realitzar en règim de teletreball part de l’activitat de recerca, amb l’autorització prèvia de la persona investigadora principal i de la responsable de l'estructura de recerca, sempre que es garantisca la plena continuïtat del projecte i l'adequada coordinació amb l'equip.

Programes de realització de teletreball

L'objectiu dels programes és la millora de la productivitat o de la qualitat del servei, i han de mantenir un equilibri adequat entre presencialitat i teletreball. Amb caràcter general, el llindar de presencialitat ha de ser, almenys, d’un 50%; si bé pot ser menor en estructures organitzatives singulars i de campus.

Els programes de teletreball podran, en funció de les circumstàncies, englobar una o vàries unitats que es caracteritzen per la seua homogeneïtat, així com un conjunt de centres/facultats o departaments.

Organització de la prestació de serveis

Els programes han de fixar, almenys, un dia de la setmana d'assistència global de tota la plantilla.

Les jornades de teletreball ho són per dies complets; no es poden establir jornades mixtes, i el personal amb dedicació exclusiva no pot teletreballar el dia en què li correspon la prolongació vespertina o matinal de la jornada.

És incompatible la meritació de gratificacions per serveis extraordinaris per l'acompliment laboral durant les jornades o horaris de teletreball.

Adhesió als programes

Una vegada aprovat cada programa, s'obri un termini perquè el personal susceptible d'integrar-s’hi –d'acord amb el seu àmbit i contingut– sol·licite l’adhesió.

Els programes, terminis i models de documents es publicaran en el Portal de l'Empleat. Finalitzat el termini, les persones responsables realitzaran una proposta de distribució global de jornades i treballs entre el personal sol·licitant, d'acord amb criteris motivats i garantint l'equitat de la distribució.

A més, han de concretar la distribució de manera que incorpore el major nombre possible de sol·licitants.

S’informà al personal de l’apertura d’aquests processos.

Pròrroga de les actuals autoritzacions de teletreball

Fins a l'aprovació del primer programa de teletreball i, en tot cas, amb data límit el 31/12/2022, es prorrogaran les actuals autoritzacions de teletreball, sempre que persistisca la voluntarietat de la persona sol·licitant.

Durant aquest període transitori, les jornades de teletreball es redueixen a una setmanal.

Degut a l’activitat derivada de l’inici de curs als centres (escoles i facultats) i departament, queda suspesa la prestació de serveis mitjançant teletreball en aquestes unitats entre l’01/09/2022 i el 15/10/2022.

En el cas d’una intensificació de l’activitat ordinària en altres serveis es podrà suspendre el teletreball, previ informe de la Comissió de Seguiment.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC