Triple E Awards

La UPV, reconeguda internacionalment com la segona millor universitat emprenedora d'Europa

[ 30/06/2022 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) és la segona millor universitat emprenedora d'Europa. Així ho va reconèixer anit, en la gala dels Triple E Awards organitzada a Florència (Itàlia), el Consell d'Acreditació de les Universitats Emprenedores i Compromeses (Accreditation Council for Entrepreneurial and Engaged Universities, ACEEU).

Davant representants dels 60 finalistes (5 per cadascuna de les 12 categories), el jurat va valorar la capacitat de la UPV “per a transformar idees en empreses emergents”, i li va atorgar el segon premi de la categoria principal del certamen, només per darrere de la vencedora, la Universitat de Gal·les, i per davant de l'altre finalista espanyol de la categoria, l’IESE Business School, que va completar el podi ocupant el tercer lloc.

Al citat guardó per a la UPV cal afegir, a més, el primer premi del públic, que va considerar la UPV com la universitat més emprenedora d'Europa.

Un nou aval per a la decidida aposta de la UPV per l'emprenedoria

“Aquests premis”, va afirmar la vicerectora d'Estudiants i Emprenedoria de la UPV, Esther Gómez, “avalen l'aposta decidida que, des de la UPV, fem per l'emprenedoria, la formació de líders i l'impuls al talent de l'estudiantat. A més, ens reafirma en la necessitat de continuar transferint idees, innovació i noves tecnologies a la societat a través de la creació de empreses emergents i empreses derivades”.

Juntament amb la vicerectora, van recollir el premi María Márquez, directora de l'Àrea d'Emprenedoria Idees UPV, i Israel Griol, tècnic superior de l'ecosistema emprenedor StartUPV, que incuba i accelera empreses emergents creades per l'alumnat de la UPV i les titulades i titulats de la institució actualment dirigida per José E. Capilla. Curiosament, es dona la circumstància que, tant el Programa Idees UPV com l'ecosistema StartUPV, estan celebrant l'aniversari, respectivament, dels seus 30 i 10 anys de vida.

Els guardons, així mateix, reconeixen també totes les altres iniciatives que la UPV du a terme en l'àmbit emprenedor, com concursos, premis, jornades formatives o la creació de grups de Generació Espontània i el suport a aquests, entre moltes altres accions.

Triple E Awards

Els Triple E Awards de l'ACEEU són un reconeixement mundial a l'emprenedoria, la innovació i el compromís social en l'educació superior. El seu principal objectiu és fomentar el canvi en les universitats, i emfatitzar el seu paper en les seues comunitats i ecosistemes a través de la transferència de coneixement.

Fundada el 2016 com a part de la Xarxa d'Innovació de la Indústria Universitària (UIIN) a Amsterdam (Països Baixos), l'ACEEU –amb seu actual a Münster (Alemanya)– és una entitat de referència internacional en el foment i l’impuls d'iniciatives que connecten l'ensenyament universitari amb el món empresarial.

Notícies destacades

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras