Azalea UPV competeix a Alemanya. Dia 2

Avui, en el SDE, toca rebre la visita del jurat -poca broma-, passar proves, respondre preguntes, convèncer els escèptics

[ 25/06/2022 ]

Si ahir va ser el dia de les multituds, avui és la jornada de les absències: no hi ha públic, no hi ha xarangues, no hi ha bullícia, no hi ha ambient. Ni tan sols estan presents els equips. Només aguanta un parell d'enginyers de guàrdia per casa. Avui toca rebre la visita del jurat –poca broma–, passar proves, respondre preguntes, convèncer els escèptics.

Avui tot es valora, es mesura, es monitora. Avui només es parla de magnituds i de paràmetres: quant consumeix el frigorífic, quant dissipa la llavadora, quant malgasta el congelador, quant malbarata el rentavaixella… Els equips segueixen amb interès el minut a minut de l'electricitat que genera i que estalvia cada habitatge. Es lamenten per cada pic i s'esvaloten amb cada vall. Amb la tensió pròpia d'un Djokovic-Nadal en quarts de Roland Garros.

També s'avalua la qualitat d'aire –quantificada en exhalacions de CO2–, la il·luminació –natural i artificial– i la temperatura de confort. I ací es nota que l'equip valencià ha fet els deures. El seu original sistema Caloret funciona. Aconsegueix succionar l'aire de manera passiva, el fa circular pel volum disposat en la teulada, intercanvia calor i fred, el passa per uns filtres i ho retorna a l'habitatge, net i temperat.

Premi a la regularitat

Es dóna la circumstància que Wuppertal atresora una autèntica primavera, un Sturm und Drang de manual, una d'aqueixes estacions canviants que ja no es recorden a València, amb tòrrids llamps de sol, sobtades ràfegues de vent, impetuoses trombes de pluja, nuvolots que enfosqueixen els carrers i, de nou, volta al sol abrasador. I, contra tot pronòstic, aquesta hiperactivitat meteorològica és l'aliada perfecta per a Azalea.

Gràcies a aquesta verborrea climàtica, l'equip valencià pot demostrar com de sòlid i estable és el seu projecte i com l'habitatge es manté alié, immutable a totes les inclemències. Azalea és passiva, és hermètica, és regular, és plana, és uniforme. I tot això són molt bones notícies. Mai aquests qualificatius insignificants van ser tan excel·lents.

A la recerca de l'equilibri

Però, en el Solar Decathlon Europe, com en la vida, trobar el zen és extremadament costós. Suposa un gran esforç ser climàticament neutre. A cada pas sorgeixen problemes, inconvenients i complicacions per als quals, a vegades, un estudiant universitari no té respostes.

L'equip de la UPV va arribar fa a penes un mes i ha edificat un habitatge de dues altures. De zero a cent en quatre setmanes. A punt per a entrar a viure. Clau en mà. Ho han construït tot artesanalment, sense l'ajuda d'instal·ladors o de professionals. A força d'hores, coratge, perseverança i falta de somni.

Ho compta amb mil·lenari cansament José Antonio Gil, alumne del Grau en Enginyeria de l'Energia i un dels responsables d'HVAC (heating, ventilating and air conditioner; calefacció, ventilació i aire condicionat) d'Azalea. Des dels seus quasi dos metres d'altura, José exhala profundament: “només tinc 20 anys”. Com va dir Dory en Buscando a Nemo, “continua nadant”. Amb cada combat et fas més fort.

Solar Decathlon Europe 2021-2022, dia a dia

Dia a dia, anirem comptant els progressos d'Azalea UPV a Wuppertal i la seua gran aventura alemanya. No et perdes www.upv.es del 18 al 25 de juny, els canals socials de l'equip (Tiktok, Twitter, Facebook, Instagram i LinkedIn) i els nostres canals en Twitter, Instagram, Telegram i Facebook.

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
La UPV, reconeguda com a millor universitat d'Espanya per a estudiar tant Enginyeria Agroalimentària i Forestal com Art i Disseny