Pla de mesures antifrau

El Consell de Govern ha aprovat el document, que recull una sèrie d'actuacions basades en les quatre àrees clau del cicle antifrau: prevenció, detecció, correcció i persecució

[ 16/06/2022 ]

El Consell de Govern ha aprovat el Pla de mesures antifrau de la UPV (PMA de la UPV), que defineix les principals accions que han d'adoptar-se per a evitar el frau en la gestió de polítiques i fons públics, a fi de complir les exigències del Pla de recuperació, transformació i resiliència. Les seues mesures, per tant, són d'aplicació a tot el personal de la UPV que participe en la gestió, tramitació o seguiment d'aquests fons.

El PMA de la UPV es configura com una peça més en l'estratègia d'integritat pública de la Universitat Politècnica de València, i recull una sèrie d'actuacions basades en un plantejament proactiu, específic i estructurat entorn de les quatre àrees clau del cicle antifrau: prevenció, detecció, correcció i persecució.

Prevenció, detecció, correcció i persecució

La prevenció és una part clau del sistema, ja que evita que el conflicte d'interessos, el frau o la corrupció arribe a produir-se. Amb aquesta finalitat, el PMA de la UPV estableix mesures preventives, en incorporar la Declaració institucional de lluita contra el frau, aprovada pel Consell de Govern el 23 de desembre de 2021, i la Declaració d'absència de conflicte d'Interessos (DACI). També articula mesures específiques de formació, com a compromís de sensibilització i conscienciació de tots els nivells de l'organització.

Per a la detecció de comportaments fraudulents, el PMA de la UPV estableix un canal de denúncies com a via directa de comunicació de sospites de frau o situacions irregulars.

Calendari d'accions

La política antifrau a la UPV es concep com un procés continu, motiu pel qual, el pla estableix un calendari d'accions a desenvolupar, entre les quals hi ha l'elaboració del mapa de riscos o la necessitat de definir el protocol d'actuació davant conflictes d'interessos.

Comissió d'Integritat Institucional

Com a òrgan de seguiment i implementació de les seues mesures, el PMA de la UPV crea la Comissió d'Integritat Institucional, a qui correspon la revisió del pla i l'elaboració de propostes de modificació; així com donar compte del seu grau de compliment.

L'objectiu és garantir el compromís de la UPV amb el manteniment dels més alts nivells d'exigència ètica i jurídica, així com reforçar i impulsar els principis d'integritat pública, imparcialitat i honestedat en tots els seus àmbits d'actuació.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla