Matriculem-nos en valencià

La UPV promou la campanya que incideix en l'objectiu d'escollir el valencià com a llengua de docència

[ 06/06/2022 ]

El Vicerectorat d’Organització d’Estudis, Qualitat, Acreditació i Llengües, per mitjà del Servei de Promoció i Normalització Lingüística, organitza la campanya “Matriculem-nos en valencià 2022-2023” per promoure la matriculació i l’ús del valencià en la docència.

La campanya s’adreça a l’estudiantat de grau i de màster, i té com a objectius: la promoció de la tria del valencià en primera preferència, en la docència presencial o en línia; la matrícula en les assignatures que s’imparteixen en valencià; la promoció de les assignatures de valencià tècnic, i l’ús del valencià en la vida acadèmica.

Es desenvolupa del juny a l’octubre, en quatre fases.

“M’agrada el valencià... tant com m’agrades tu”

Fins al 15 de juny, completa la frase “M’agrada el valencià…” en les històries destacades d’Instagram de “M’agrada” (@spnlbondia) i podràs entrar en el sorteig d’una entrada per al festival de música Feslloc del 7, 8 i 9 de juliol a Benlloc (la Plana Alta).

A més, el dimecres 8 de juny, de 10.30 a 14.30 h (al fotoreclam de “M’agrada el valencià” situat a l’Àgora del Campus de Vera), t’oferirem una orxata si et fas una foto o participes en un vídeo del Servei de Promoció i Normalització Lingüística. Les persones participants en el vídeo també entraran en el sorteig d’un abonament per al Feslloc.

Quan et matricules a la UPV, matricula’t en valencià

Escull la llengua en què vols rebre la docència: marca la casella valencià com a primera preferència, independentment de la llengua en la qual s’oferisquen les assignatures.

Matricula’t en les assignatures que s’ofereixen en valencià, que podràs conèixer en començar la matrícula, ja que pel concepte de transparència lingüística pots conèixer en quina llengua s’imparteix qualsevol activitat docent o universitària abans de realitzar-la.

Matricula’t també en les assignatures de valencià tècnic, perquè aprendràs la terminologia, reforçaràs la competència comunicativa i professional, i milloraràs els coneixements en les proves d’acreditació de valencià.

Utilitza el valencià en qualsevol activitat universitària presencial i en línia, des del primer dia, a la Universitat

Des del primer dia a la UPV i durant el curs acadèmic –en les classes i pràctiques, i en qualsevol activitat acadèmica, presencial i en línia– utilitza el valencià i demana els materials docents en valencià.

I coneix les activitats de promoció, ajudes, formació i acreditació de valencià que ofereix el Servei de Promoció i Normalització Lingüística.

Ara que ja estudies a la UPV, comparteix amb els companys i companyes de classe les expressions (dites, refranys, sobrenoms, formes curioses...) del valencià d’on vius, i participa en les activitats i jocs del Voluntariat Lingüístic.

Rep l’obsequi de benvinguda

Si has marcat la casella valencià com a primera preferència en la docència i has emplenat el Formulari de la campanya Matriculem-nos en valencià 2022-2023, pots obtenir l’obsequi de la campanya, que lliurarem a l’octubre, fins a l’acabament de les existències.

A més, entraràs en el sorteig d’entrades per a un festival de música en valencià de l’hivern.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera