Especial per a hispanoparlants

El curs gratuït Introducció a Linux, un dels més demandats a tot el món, ja està disponible en espanyol gràcies a la UPV

[ 09/02/2022 ]

Linux és el sistema operatiu de codi obert ideat el 1991 per Linus Torvalds. 30 anys després de la seua creació, Linux destaca per la versatilitat que té i la capacitat d'adaptar-se a qualsevol terreny, i és un pilar del desenvolupament de solucions en camps com ara la supercomputació o la internet de les coses. El seu impacte en tot l'ecosistema tecnològic és absolutament extraordinari i cada vegada més fabricants llancen equips amb Linux preinstal·lat.

Tant és l'èxit d'aquest sistema operatiu que més d'un milió de persones s'han inscrit en el curs en línia gratuït Introducció a Linux, oferit per edX. De fet, segons Anant Agarwal, fundador de la plataforma edX, “aquest MOOC –sigla anglesa de cursos en línia oberts i massius, i també gratuïts– és un autèntic superèxit que ha assolit ja la setena edició i és un dels 10 cursos més populars de tots els temps”.

Un superèxit gratuït, ara en espanyol

Ara, gràcies a l'associació entre la Universitat Politècnica de València i la Fundació Linux, el curs té versió en espanyol, totalment traduïda i adaptada a l'usuari o usuària hispanoparlant. Com l'original, el MOOC Introducció a Linux està pensat per a estudiants que manegen amb desimboltura l'ordinador i el programari més comú, però que desconeixen aquest sistema operatiu en concret. No requereix coneixements previs en Linux; es desenvolupa al llarg de 14 setmanes, i comporta unes 5-7 hores de treball setmanal per part de l'alumnat.

En acabar la formació, les persones que hi participen han adquirit un coneixement pràctic de Linux i han après sobre les seues principals distribucions, les configuracions del sistema, la interfície gràfica, les operacions bàsiques, les aplicacions més comunes…. El curs està assistit per l'instructor de la versió original, Jerry Cooperstein, responsable de Contingut de la Fundació Linux, i per José Simó Ten, catedràtic del Departament d'Informàtica de Sistemes i Computadors, de la Universitat Politècnica de València.

Seepersad (Linux): “Gràcies a la UPV, ara és més accessible a qualsevol persona que ho desitge”

A propòsit d'aquesta col·laboració, el director general de Formació i Certificació de la Fundació Linux, Clyde Seepersad, ha comentat que "ens esforcem per fer que la formació de qualitat en codi obert siga accessible a qualsevol persona que ho desitge, en qualsevol lloc i en qualsevol moment; però, com que la majoria de les discussions tècniques i la documentació estan principalment en anglès, per a aquelles persones que no parlen l'idioma pot ser difícil començar. L'associació amb la UPV permetrà a innombrables persones del món hispanoparlant començar el seu viatge en el món del codi obert aprenent Linux."

García Sabater (UPV): “Linux fa funcionar el món”

En aquest sentit, José Pedro García Sabater –vicerector de Planificació, Oferta Acadèmica i Transformació Digital de la UPV– ha explicat que "Linux està sota el capó de la majoria dels servidors d'Internet, aparells multimèdia i dispositius connectats a Internet. Podríem dir que Linux fa funcionar el món en el qual vivim, per la qual cosa, a la Universitat Politècnica de València estem molt il·lusionats amb l'oportunitat de donar accés al coneixement de Linux al món de parla hispana. Col·laborar amb la Fundació Linux en la creació de la versió en espanyol d'aquest curs de gran èxit és la millor manera que se'ns ocorre per a trencar la barrera de l'idioma i difondre aquest coneixement tan necessari a un públic més ampli".

Agarwal (edX): “És genial veure que els socis d'edX col·laboren”

Finalment, des de la plafatorma edX, Anant Agarwal ha indicat que "estem encantats d'oferir continguts d'informàtica en espanyol que permeten a l’alumnat ampliar els seus coneixements a través dels cursos i programes d'edX. L'educació és una gran eina per a augmentar la qualitat de vida i generar creixement professional, i és genial veure que els socis d'edX col·laboren per a oferir continguts en diferents idiomes".

Oberta la inscripció

El curs Introducció a Linux (el codi del qual és LF-UPV-101x) està disponible per a la inscripció immediata. Les persones participants poden triar entre dues modalitats: auditar el curs, la qual cosa suposa accedir a tot el contingut sense cap cost, o obtenir un certificat verificat per 49 dòlars, que, a més, inclou un accés més prolongat al curs.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC