ENHANCE goes to UPV

La UPV reuneix les principals universitats tecnològiques d'Europa per a debatre sobre el futur de l'Educació Superior

[ 18/10/2021 ]

La Universitat Politècnica de València(UPV) reunirà aquesta setmana representants dels equips de govern, internacionalització, gestió i alumnat de les principals universitats tecnològiques europees. Ho fa en el marc de l'acció “ENHANCE goes to UPV”, que se celebra fins al divendres, 22 d'octubre, al campus de Vera.

Des de la seua posada en marxa en 2020, el propòsit de l'aliança ENHANCE és desenvolupar el concepte de campus europeu, lliure de barreres físiques, administratives o educatives, en el qual estudiants, professorat i personal puguen moure's lliurement. Al costat de la UPV, participen en el projecte la Universitat Tècnica de Berlín, la Universitat Tecnològica de Varsòvia, el Politecnico di Milà, la Universitat Tècnica d'Aquisgrà –oficialment RWTH Aachen-, la Universitat Noruega de Ciència i Tecnologia, i la Universitat Tecnològica de Chalmers.

Totes elles seran les protagonistes de la Setmana ENHANCE, que convertirà a la UPV aquests dies en el principal fòrum de debat sobre el futur de l'Educació Superior a Europa. Es tracta del primer esdeveniment presencial del projecte; els socis han triat a la UPV com a seu pel seu compromís estratègic d'internacionalització i la seua aposta decidida per aquesta aliança, clau per a la construcció de l'Àrea Europea d'Educació en 2025.

“Aquesta trobada permetrà aprofundir en els reptes als quals s'enfronta l'educació superior i com fer front a ells a través d'aliances universitàries com ENHANCE. La UE aposta per aquest tipus d'aliances, amb la creació d'un campus únic que integre, com el nostre cas, als diferents socis del projecte. I això implica un canvi de visió, de paradigma i de futur per a les institucions en particular i per a l'espai europeu d'educació superior en general”, destaca el vicerector d'Internacionalització i Comunicació de la UPV, José F. Monserrat.

Per part seua, Nuria Llobregat, directora de l'Àrea d'Internacionalització i responsable del projecte en la UPV, explica que “durant aquesta trobada, parlarem sobre els principals desafiaments al que ens enfrontem i com afrontar-los, sobretot en allò que afecta als títols que s'impartiran conjuntament i tot el que això suposa a nivell legislatiu, l'estratègia d'educació que els set rectors acordaran, la identificació de necessitats formatives del personal d'administració i serveis (PAS) per a treballar en l'aliança, i la mobilitat d'estudiants, professors i PAS”.

Programa formatiu

Durant aquesta setmana, es durà a terme, a més, un ampli programa formatiu que aprofundirà en àrees com la innovació, la internacionalització, la comunicació i la gestió, claus per a respondre a aqueixos desafiaments als quals s'enfronta l'educació superior, en general, i ENHANCE, en particular. Al final de la setmana se celebrarà un Escape Room ENHANCE, que permetrà als participants posar en pràctica les idees, coneixements i habilitats adquirits durant la setmana.

Noves aliances

Al llarg de la setmana es potenciarà, a més, la relació de les universitats participants amb representants de projectes estratègics per a ENHANCE. Així, està previst que la setmana servisca de preparació per a la participació de la Universitat Politècnica de València en un esdeveniment que se celebrarà a la Glasgow Caledonian University durant el Cim del Clima de Glasgow COP 26 el mes de novembre. En ell, ENHANCE oferirà la seua aliança per a proporcionar formació en habilitats clau per a construir una societat més sostenible. Aquesta col·laboració es produeix gràcies a la participació de la UPV en el projecte sobre Habilitats que Fomenten l'Ocupabilitat en la Moda Sostenible (SFES).

Així mateix, els representants del projecte ENHANCE es reuniran amb els organitzadors de València Capital Mundial del Disseny 2022 per a organitzar conjuntament activitats formatives que milloren la qualitat dels productes així com la seua utilitat social i el seu impacte mediambiental.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local