UPV Water

Es regalen 500 botelles a les primeres persones que es descarreguen l'aplicació i demostren que han fet una càrrega

[ 14/10/2021 ]

Cada minut, es ven un milió de botelles de plàstic a tot el món. Cada botella tarda, com a mínim, quasi mig segle a descompondre's. Només el 9% de les botelles d'aigua de plàstic es reconverteix en plàstic reciclat.

I tu, què fas? Uneix-te al repte #UPVPlasticfree #Mylastbottle

La Universitat Politècnica de València llança l'aplicació mòbil UPV Water per a reduir el consum de botelles d'aigua de plàstic entre la comunitat universitària. Un pas més per a convertir-se, l'any 2030, en una universitat amb carboni neutral, lliure d'emissions de CO¿.

L'aplicació està dissenyada per l'empresa Closca, nascuda a la UPV, i el personal de l'ASIC l’ha adaptada a les necessitats de la Universitat. Es pretén que, a través del joc, complint una sèrie de reptes, s'aconseguisca una universitat lliure de plàstics.

#UPVPlasticfree i ODS 12

Com explica la vicerectora de Desenvolupament Sostenible dels Campus de la UPV, Débora Domingo Calabuig, “la reducció de plàstic és molt important perquè frenem l'emissió de carboni que comporta la fabricació de les botelles i, a més, treballem en paral·lel amb l'Objectiu de desenvolupament sostenible número12, que cerca garantir modalitats de consum i producció sostenibles”.

La campanya es llança en anglès, espanyol i valencià, amb les respectives etiquetes.

Cada vegada que s'ompli una botella, l'aplicació facilita informació sobre els beneficis que aquesta acció aporta al medi ambient. Així, l'aplicació mòbil assenyala “quant de plàstic acabes d'estalviar-li al planeta i quant de CO2 s'ha deixat d'emetre. L'aplicació està associada al registre de la persona usuària i facilita unes xifres d'impacte ambiental”, explica la vicerectora. Funciona amb qualsevol recipient que s'utilitze. Aquests són els enllaços per a descarregar l'aplicació en Android i en iOS.

Com pots aconseguir la teua botella Closca UPV?

Per a incentivar l'ús d'aquesta aplicació entre la comunitat universitària, es repartiran un total de 7.000 botelles dissenyades per Closca. D'aquestes, 500 seran per a les primeres persones, dels tres campus, que demostren que tenen l'aplicació i han efectuat una recàrrega d'aigua. El control i lliurament de l'obsequi es realitzarà a les delegacions d'Alumnat dels campus d'Alcoi i Gandia, i a València, a l'edifici 3H per al personal i a la Casa de l'Alumnat per a l'estudiantat.

La botella és d'acer inoxidable i té un recobriment tèrmic que permet mantenir el fred i la calor del contingut durant unes quantes hores. El disseny del filtre és arredonit i el tap de rosca és de màxima accessibilitat per a persones amb problemes de mobilitat a les mans. És de color gris fosc, sobre el qual es presenta el graf UPV en roig, cian, groc o blanc. El tap de rosca va a joc amb el color del graf inscrit.

Coordinació amb la Unitat de Medi Ambient

La UPV és una de les universitats europees amb un gran compromís mediambiental. Va ser la primera universitat espanyola amb un sistema de gestió ambiental verificat segons l’EMAS, des del maig del 2009. El reglament europeu EMAS és la més exigent de les normes existents en matèria de sistemes de gestió ambiental, i ha de revisar-se anualment i revalidar-se cada tres anys.

Avui dia, la UPV és l'única universitat pública espanyola amb aquest segell de qualitat mediambiental. En l’aposta decidida per la cura de l'entorn, la UPV està inscrita en el Registre de petjada de carboni, compensació i projectes d'absorció de diòxid de carboni del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic.

Un treball que es realitza des de la Unitat de Medi Ambient. En relació amb la reducció del consum de plàstic, es van realitzar campanyes l'any 2019 (enllaç) i 2020 (enllaç).

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC