Guanya l'Óscar del dibuix d'arquitectura

Hugo Barros Costa és professor en l'ETS d'Arquitectura i ha guanyat el concurs de dibuix d'arquitectura més prestigiós i antic

[ 20/09/2021 ]

“Aquest premi és com els Òscar del dibuix d'arquitectura” explica orgullós el professor de l'ETS d'Arquitectura de la UPV Hugo Barros Costa. Ha guanyat la KRob 2021 AIA Dallas Ken Roberts Memorial Delineation Competition (web), en la categoria d'esbossos de viatges, amb un quadríptic dels edificis del carrer Sorní, cantonada amb Comte de Salvatierra, de València.

Hugo Barros, professor contractat doctor del Departament d'Expressió Gràfica Arquitectònica, ha sigut tenaç fins a aconseguir el premi. “És la cinquena vegada consecutiva que participe. En la primera, el meu objectiu era simplement quedar finalista per a poder participar en l'exposició al Museu d’Art de Dallas; ho vaig aconseguir i va ser una alegria”. Així que va sentir que podia estar prop de guanyar i va continuar participant fins que enguany ho ha aconseguit.

“Aquesta cantonada em va emocionar”

L'esbós guanyador es va dibuixar al novembre del 2019. Va decidir participar amb aquesta obra perquè un amic el va animar. “No solc dibuixar la part... diguem burgesa de la ciutat perquè pensava que era una mica monotemàtica i repetitiva. M'agrada més dibuixar temes complexos i amb diferents formes, textures, colors i valors lumínics. Però vaig seguir el suggeriment del meu company i aquesta cantonada em va emocionar. Des de llavors, dibuixe bastant més en aquesta zona”.

El dibuix està fet directament amb tinta; com a esbós de viatge que és “assumisc tots els meus errors que formen part del procés del dibuix. Vaig usar diversos retoladors calibrats de diferent grossària, un bolígraf tipus ròl·ler per a definir les formes i tres pinzells amb tinta incorporada de color gris, negre i roig, per a definir ombres, reflexos, textures i diferents valors tonals”.

El premi, dotat amb 300 euros i l'exposició al Museu d’Art de Dallas, és per a Hugo Barros Costa un reconeixement a tota una trajectòria. Arquitecte, il·lustrador i dibuixant d'esbossos urbans nascut a Porto, va començar amb els seus llibres de viatges i des del 2010 fa un dibuix diari sempre que les seues obligacions li ho permeten. (Instagram)

Ken Roberts Memorial Delineation Competition

El KRob (web) és el concurs de dibuixos d'arquitectura més antic i amb major prestigi, que ha arribat a la 47 edició. Ha rebut 400 dibuixos procedents de 25 països diferents. Està organitzat per l’Institut Americà d’Arquitectura de Dallas. S'han atorgat cinc premis en les categories de dibuix a mà (d'alumnat i professional), esbossos de viatge professionals, tècnica digital o mixta (alumnat i professional) i animació, i sis esments.

Notícies destacades

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras