Crim masclista a La Vila Joiosa

La Universitat Politècnica de València mostra públicament la seua repulsa davant la violència contra les dones

[ 15/09/2021 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) condemna l'assassinat d'una dona de 40 anys amb dues filles i un fill menors d'edat, ocorregut el dilluns 13 a La Vila Joiosa. Segons tots els indicis, Zuita Bouchira és la víctima número 34 de violència masclista a Espanya en el que va d'any i la número 1.112 des de l'inici de la comptabilització oficial el 2003.

La UPV vol mostrar públicament la seua repulsa davant la violència contra les dones, intolerable en una societat democràtica. I, per a això, convoca un minut de silenci que podrà seguir-se a les 12 h als campus de Vera (a les portes del Rectorat), d'Alcoi (a la plaça Ferrándiz i Carbonell) i a Gandia (a les portes de l'Aulari). També a l'inici de l'acte d'obertura del curs acadèmic, es guardarà un minut de silenci.

Què fer davant la violència de gènere

Si creus que pots estar patint violència de gènere, el primer pas és explicar la teua situació a altres persones de confiança i demanar-les el seu suport; si has perdut el contacte, intenta reprendre'l. Has de saber que tu no provoques ni eres culpable de la violència i que no hi ha cap raó que la justifique.

Et recomanem que et poses en contacte amb el telèfon gratuït d'informació i assessorament jurídic 016, en funcionament les 24 hores del dia, en el qual seràs atesa per professionals especialitzats. No deixa rastre en la factura de telèfon, encara que apareix en el registre de telefonades (pel que s'ha d'esborrar manualment).

Tu pots ajudar

Si alguna dona del teu entorn pot estar patint violència de gènere, no la pressions i li fes-li saber que eres ací per a secundar-la. Tracta de comprendre-la i no la jutges.

En cas de sentir o presenciar un acte de violència de gènere, posa't en contacte amb el telèfon gratuït d'assistència immediata 112, indicant amb precisió el lloc dels fets perquè la policia acudisca al més prompte possible.

Si eres menor d'edat i creus que algú del teu entorn està patint violència de gènere, pots telefonar ANAR, al número 900 20 20 10.

Si necessites més informació, consulta els recursos que presenta la Unitat d'Igualtat de la UPV.

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Investigadores de la UPV y Metalesa desarrollan nuevas infraestructuras inteligentes para mejorar la seguridad vial