Càtedra UPV-ISTOBAL

7 estudiants de la UPV brillen amb llum pròpia en les Innovation Event Series de la multinacional espanyola líder en solucions per a la rentada i cura del vehicle

[ 25/08/2021 ]

7 estudiants de la Universitat Politècnica de València (UPV), inclosos 4 membres de YUDesign -col·lectiu integrat en Generació Espontània UPV, la plataforma de la institució per a promoure l'adquisició de competències transversals a través de la realització d'activitats extracurriculars-, han brillat amb llum pròpia en les Innovation Event Series d'ISTOBAL, la multinacional espanyola líder en el disseny, la fabricació i la comercialització de solucions per a la rentada i cura del vehicle.

Durant l'esdeveniment, organitzat regularment per ISTOBAL amb la finalitat de fomentar la creativitat i la generació d'idees, els i les alumnes de la UPV han presentat a l'organització els treballs final de carrera que han desenvolupat amb el suport de la Càtedra UPV-ISTOBAL d'Innovació Oberta.

Deep learning, realitat augmentada, electrònica impresa…

En concret, han sigut 5 els treballs presentats, començant per LOPerdIA, un sistema de localització automàtica d'objectes perduts en vehicles mitjançant tècniques de visió artificial i deep learning ideat per Joaquín Terrés Sánchez (Màster d'Enginyeria Aeronàutica) sota la direcció de Carlos Monserrat.

A continuació, Alazne Irastoza Gabilondo ha mostrat el seu treball de fi del Màster Universitari en Disseny i Fabricació Integrada Assistits per Computador, “Disseny d'un model per al manteniment i assistència operativa de ponts de rentada amb plataformes de realitat augmentada”, dirigit per Carlos Vila Pastor; i Pablo Catalá Gutiérrez, el seu treball final del Grau en Enginyeria Electrònica i Automàtica, “Disseny i implementació de sistemes sensors per a equips industrials mitjançant la utilització d'electrònica impresa amb serigrafia i amb in-mold”, dirigit per Eduardo García Breijo.

Posteriorment, YUDesign UPV ha presentat dues investigacions, Gesture Control, de la mà d'Empar Martí i Pablo Mirón, i Un simple reflex, posat en coneixement dels assistents per Carlos García i Walid Herrera.

Esdeveniments d'innovació oberts a tota l'empresa

Les ISTOBAL Innovation Event Series són esdeveniments d'innovació oberts a tota l'empresa. Es tracta d'espais de discussió en els quals qualsevol empleat pot presentar una idea i rebre feedback dels seus companys.

A vegades, aquestes jornades també compten amb convidats d'empreses i organitzacions externes que exposen les seues estratègies d'innovació. Aquaservice, Grefusa o Logifruit han participat en aquestes trobades a les quals ara s'han sumat els citats estudiants de la UPV.

Pedro Fuentes: “És una meravella poder contribuir a un aprenentatge tan autèntic”

Pedro Fuentes, director de la Càtedra, ha destacat que els estudiants “han treballat molt dur per a obtenir solucions a reptes reals. És una meravella poder contribuir a un aprenentatge tan autèntic, en el qual cal agrair la implicació d'ISTOBAL en totes les etapes del procés, incloent l'oportunitat de presentar les propostes en un escenari tan singular”.

Per part seua, Marcos Rozas, MI+D+i manager d'ISTOBAL, ha agraït a la UPV en general, i als alumnes implicats en particular, l'esforç i la il·lusió amb la qual han participat en tots els reptes i activitats que s'han plantejat des de la Càtedra.

“Aquest és l'exemple perfecte de l'efectiva que pot ser la col·laboració entre universitat i empresa. Hi ha molt de talent en la UPV i és una sort per a ISTOBAL poder contribuir a desenvolupar-lo i acostar el món empresarial als estudiants”, ha conclòs.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local