Tercer en el rànquing de la SEDEA

Ignacio Sevilla, Enginyer Aeroespacial per la UPV: "De xiquet sentia curiositat per la tecnologia que fa possibles els viatges a l'espai"

[ 25/06/2021 ]

Ignacio Sevilla Sánchez (Dénia, 1998) va decidir estudiar el grau en Enginyeria Aeroespacial a la Universitat Politècnica de València perquè de xiquet ja li fascinava la idea d'arribar a l'espai exterior. “Sentia curiositat per la tecnologia que hi havia darrere. Més tard, en l'assignatura de Física de Batxillerat, que impartia el professor Alberto Cabrera en l'IES Sorts de la Mar de Dénia, en concret en el bloc d'interacció gravitatòria, vaig confirmar la idea d'apostar per aquest grau”, explica el ja enginyer UPV.

Ignacio es troba entre els millors titulats d'Espanya en Enginyeria Aeroespacial, en concret en la tercera posició del rànquing, elaborat per la Societat Espanyola d'Excel·lència Acadèmica (SEDEA). Sempre havia sigut un estudiant brillant: va ingressar en la carrera amb un premi extraordinari al rendiment acadèmic d'educació secundària de la Comunitat Valenciana i un 13,71 sobre 14 en les proves d'accés a la universitat, la qual cosa li va garantir l'entrada en el grup d'Alt Rendiment Acadèmic de la seua titulació, amb ensenyament en anglès.

Les relacions, el millor de la UPV

No obstant això, més enllà de l'aspecte acadèmic, el que més valora Ignacio Sevilla del seu pas per la UPV són “les amistats i les relacions que es desenvolupen en la universitat i que són el motor del creixement personal i acadèmic que acompanya la teua etapa universitària”. Quant als docents, afirma que “tots han aportat el seu granet d'arena”, però destaca a Marcos Carreres Talens, que li va impartir dues assignatures del grau, en concret Tecnologia Aeroespacial i Manteniment d'Aeronaus; a més, va ser el seu tutor del treball final de grau. “Marcos, a més d'haver sigut premiat a l'excel·lència docent pel Consell Social de la UPV, és una persona generosa, sempre disposada a ajudar i escoltar-te”, afirma el jove enginyer.

Ignacio destaca el suport que va rebre del seu professor durant l'etapa final del grau, en la qual va participar en un projecte d'investigació de l'Institut CMT - Motors Tèrmics de la UPV, amb una beca de col·laboració en departaments universitaris del Ministeri d'Educació i Formació Professional. “Marcos em va permetre implicar-me de ple en aquest projecte, en una etapa complicada en certs moments per la càrrega de treball que suposava portar les assignatures alhora que el projecte. És una persona important per a mi i ell és coneixedor d'això”, emfatitza.

“També destacaria a Santi Moll López, que amb la seua proximitat i simpatia va fer de les matemàtiques quasi l'assignatura favorita de tots en 1r i 2n curs i finalment a José Martínez Casas que, sens dubte, ha sigut alhora que professor, un company més”, comenta el titulat.

Per part seua, el professor Marcos Carreres qualifica Ignacio com un “estudiant magnífic”. “Més enllà de les classes, vaig tenir l'oportunitat de tutoritzar-li el TFG i una beca de col·laboració en el nostre departament. Ignacio té gran iniciativa, és d'aqueixes persones que t'espenta a redoblar la teua dedicació, no ja perquè et demana assistència en les seues tasques, sinó perquè a través del seu propi treball i la clarividència que mostra en comunicar-lo t'obliga a superar-te per a progressar junts. Estic convençut que farà millors als qui li envolten, ja siguen companys, superiors o subordinats. Per tot això li augure un gran futur professional”.

Aprenentatge pràctic

Una de les experiències que més recorda Ignacio va ser el seu baptisme de vol, a través de l'associació EUROAVIA València: “Per primera vegada et poses als comandaments d'un avió i veus realment l'aplicació directa de tot el que has après”. També rememora “totes les pràctiques en el laboratori Pedro Duque, crec que se'ns queden gravades a qui estudiem aquest grau”. Finalment destaca el seu aprenentatge en el projecte d'investigació en l'Institut CMT – Motors Tèrmics, que va consistir en un estudi per a l'optimització del procés d'injecció de combustible en motors aeronàutics, amb la finalitat de millorar la seua eficiència i reduir la contaminació associada: “Vaig aprendre moltíssim durant aquell any i vaig entrar en la dinàmica d'un projecte d'investigació que englobava moltes àrees i requeria el coneixement de moltes eines, a més d'una coordinació espectacular entre diferents equips i institucions.”

Futur pròxim a França

Ignacio Sevilla vol ara obrir-se nous horitzons internacionals: “En els pròxims dos anys estaré realitzant un programa de Doble Titulació a França, en la universitat ISAE- SUPAERO de Tolosa, una universitat líder mundial en formació aeronàutica. Aquest programa em permetrà obtenir la titulació francesa alhora que finalitzar el Màster Universitari en Enginyeria Aeronàutica que estic realitzant ací en la UPV. A partir d'ací la meua idea és aprofitar la inèrcia per a conèixer el mercat internacional, entrar en contacte amb el món laboral i aprendre tot el que puga de la meua estada a l'estranger”.

Aquesta notícia forma part de la sèrie Graduats i graduades top de la UPV, que pretén visibilitzar els estudiants més excel·lents del país. Pots llegir més sobre el projecte i conèixer la resta de perfils brillants en: La UPV en el rànquing de la SEDEA.

Notícies destacades

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras