ESA Young Graduate Trainee 2021

L'Agència Espacial Europea ofereix pràctiques a estudiants i persones acabades de titular. El termini de sol·licitud està obert fins a l'1 de març

[ 22/02/2021 ]

L'Agència Espacial Europea (ESA) ha llançat una nova edició del seu programa de pràctiques Young Graduate Trainee 2021, dirigit a joventut graduada universitària que desitge participar activament en el desenvolupament i l’operació de missions espacials en un entorn internacional i multicultural.

Aquest programa de pràctiques està obert a alumnes d'últims cursos de grau universitari o de màster, així com a joventut acabada de titular en una carrera universitària. Les persones candidates que cursen un màster, han d'haver-lo acabat en el moment de començar a treballar a l'ESA si resulten seleccionades.

L'ESA ofereix a canvi un contracte d’un o dos anys de duració, així com un salari mensual que oscil·larà entre els 2.300 i els 2.700 euros, segons la ubicació que corresponga a cada persona becada.

Enguany, de moment, hi ha disponibles un total de 138 places vacants per a fer pràctiques en diferents departaments d'aquesta institució europea, com el Departament d'Enginyeria, el de Ciència, el de Tecnologies de la Informació o el de Serveis Empresarials.

Concretament, tres d'aquestes vacants tenen com a destinació la Delegació de l'ESA al municipi madrileny de Villanueva de la Cañada. I la resta de places estan repartides entre la seu principal de l'ESA a París, la Delegació de Harwell al Regne Unit, la de Frascati a Itàlia, la de Noordwijk als Països Baixos i la de Darmstadt a Alemanya.

Se cerquen astronautes

A més, l'Agència Espacial Europea, per primera vegada en 11 anys, cerca nous i noves astronautes. Les persones seleccionades treballaran junt amb el personal astronauta en actiu de l'ESA, mentre Europa s'endinsa en una nova era d'exploració espacial.

A partir del 31 de març s'obrirà la convocatòria per a reclutar noves i nous astronautes, i des de l'ESA s'anima especialment les dones perquè es postulen en aquest procés de selecció, ja que l'agència cerca ampliar la diversitat de gènere en les seues files.

En paraules del director general de l'ESA, Jan Wörner: “Gràcies al mandat clar dels estats membres de l'ESA durant el nostre últim consell ministerial el 2019, Europa està ocupant el seu lloc en el centre de l'exploració espacial. Per a arribar més lluny que mai, necessitem ampliar les nostres mires com mai. Aquest procés de reclutament és el primer pas en aquest sentit i estic desitjant veure com l'agència es desenvolupa en totes les àrees de l'exploració espacial i la innovació, sota el guiatge dels nostres socis internacionals, en els pròxims anys”.

El període de recepció de candidatures estarà disponible fins al 28 de maig i serà a partir d'aquesta data quan es coneguen tots els detalls del procés de selecció. Només s'accepten les sol·licituds que s'envien a través de la pàgina web de l'Agència Espacial Europea. Després comença el procés de selecció, que consta de sis fases i que, previsiblement, finalitzarà a l'octubre del 2022.

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries