La teua opinió compta

La UPV llança l'enquesta Via Universitària de la Xarxa Vives per analitzar què és ser estudiant d'universitat avui dia. Participa i entra en el sorteig de dos iPhone 11

[ 01/02/2021 ]

A partir d'aquest dilluns 1 de febrer s'inicia el treball de camp de Via Universitària (2020-2022), consistent en una enquesta a l’estudiantat universitari realitzada per la Xarxa Vives d'Universitats per a conèixer els seus hàbits culturals, els condicionants econòmics i les seues expectatives, valors i creences en relació a l'educació superior.

L'enquesta, que es realitza en línia, s'ha enviat a l'alumnat a través del correu electrònic de la universitat. Els/les estudiants que responguen a almenys un 80% de l'enquesta poden entrar en el sorteig de dos iPhone 11.

Via Universitària és la tercera edició d'un projecte impulsat per la Xarxa Vives, amb la participació de les 20 universitats que formen part de la xarxa, entre les quals hi ha la Universitat Politècnica de València, i que té per objectiu conèixer el perfil de l'estudiantat universitari, les seues condicions d'estudi i la satisfacció que mostra com a tal.

Entre els mesos de febrer i març, quasi 25.000 estudiants de grau i màster de la UPV tindran l’oportunitat de participar en el programa a través de l’enquesta en línia que han rebut per mitjà del correu electrònic de la Universitat.

L’enquesta: 61 preguntes dividides en cinc blocs temàtics

L’enquesta Via Universitària incorpora 61 preguntes dividides en cinc blocs. L’alumnat valorarà la trajectòria personal a la universitat, les condicions de vida, d’aprenentatge i d’estudi. També s’hi dedica un bloc a les expectatives que l’alumnat té sobre el seu futur professional. A més, s’incorpora l’anàlisi de la vida quotidiana de l’estudiantat i el nivell de participació en activitats culturals i socials a la universitat. Al llarg de l’enquesta, l’alumnat tindrà també l’oportunitat de valorar l’impacte de la crisi sanitària en els seus estudis i experiència universitària.

L'enquesta estarà activa des del 12 de febrer fins al 9 de març. Després de l'anàlisi de les dades, que conduirà l'equip d'investigació, està previst que es publique l'informe de resultats al maig del 2022. Els resultats de l'estudi serviran no solament com a eina de reflexió i debat, sinó també per a fonamentar les decisions i orientacions de la política universitària que es desenvolupa tant des de les mateixes universitats com des de les administracions públiques.

En aquest treball de camp està implicat un equip interdisciplinari de més de 60 persones expertes (personal docent i investigador, i representants d'estudiants) de les 20 institucions d'educació superior que col·laboren en el projecte.

Propostes de millora

Via Universitària és l’estudi referent de les condicions de vida i estudi, entorn socioeconòmic, satisfacció amb la docència i la universitat, i expectatives de futur del l’estudiantat del nostre sistema universitari. Amb la participació de 20 universitats de la Xarxa Vives, el programa s’alinea amb els resultats de l’informe Eurostudent, que agrupa la mateixa informació en relació a 28 països europeus. La passada edició de Via Universitària va comptar amb una mostra de 42.000 estudiants i els resultats obtinguts van permetre orientar propostes de millora de les polítiques universitàries.

La representació de la Universitat Politècnica de València en la 3a edició de Via Universitària la formen: José Luis Cueto Lominchar, vicerector d’Alumnat, Cultura i Esports, com a membre del Consell Assessor, i José Ricardo Díaz Cano, cap del Servei d'Avaluació, Planificació i Qualitat, que forma part de l’Equip Tècnic de Qualitat del programa.

La tercera edició del programa Via Universitària de la Xarxa Vives està impulsada per les universitats: Abat Oliba CEU, Alacant, Andorra, Autònoma de Barcelona, Barcelona, CEU Cardenal Herrera, Girona, Illes Balears, Internacional de Catalunya, Jaume I, Lleida, Miguel Hernández d’Elx, Oberta de Catalunya, Politècnica de Catalunya, Politècnica de València, Pompeu Fabra, Ramon Llull, Rovira i Virgili, València i Vic-Central de Catalunya. L’Agència per a la Qualitat del sistema universitari de Catalunya (AQU) assumeix la direcció tècnica. El programa també compta amb el suport de l’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra (AQUA), de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP) i de la Generalitat de Catalunya.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC