Subministra urani enriquit

La UPV i ENUSA, l'empresa pública que treballa amb el combustible nuclear de les centrals, signen un acord de col laboració

[ 14/01/2021 ]

Amb la finalitat d'impulsar la productivitat científica, la transferència de coneixement, el desenvolupament tecnològic i la innovació, la Universitat Politècnica de València i ENUSA Indústries Avançades SA han signat un conveni de col·laboració. ENUSA és l'empresa pública que realitza el subministrament d'urani enriquit a les empreses elèctriques propietàries de les centrals nuclears.

L'acord ha sigut subscrit per Francisco Mora, rector de la institució acadèmica, i per José Vicente Berlanga i Rosario Arévalo, president i directora corporativa, respectivament, d’ENUSA. Totes dues entitats es comprometen a ampliar el vincle amb els camps de la docència, la cooperació i la cultura en general, i amb aquesta finalitat, estableixen els instruments adequats.

D'aquesta forma, es promourà l'intercanvi d'estudiants i de personal docent i investigador, i s'afavorirà la participació en programes de cooperació, educació i recerca. Igualment, es duran a terme projectes conjunts i s'assessoraran en qüestions relacionades amb l'activitat de cadascuna de les entitats.

Per a facilitar el compliment dels objectius establits en el conveni, es constituirà una comissió de seguiment integrada per Gumersindo Verdú, Jaime Gómez-Hernández i Fernando Conesa, per part de la Universitat Politècnica de València, i per Antonino Romano, Pablo Vega i José Luis Girón, per ENUSA.

Sobre ENUSA

ENUSA Indústries Avançades SA és una empresa pública participada en un 60% per la Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI), dependent del Ministeri d'Hisenda, i en el 40% restant pel Centre d'Investigacions Energètiques, Mediambientals i Tecnològiques (CIEMAT), que al seu torn pertany al Ministeri de Ciència i Innovació.

Es va constituir el 1972 i centra el seu negoci en la primera part del cicle combustible que comercialitza, tant en l’àmbit nacional com en l’internacional. Així mateix, des de fa anys lidera projectes innovadors de medi ambient.

Gestió del subministrament d'urani

Des d’ENUSA es realitza el subministrament d'urani enriquit a les empreses elèctriques propietàries de les centrals nuclears. Es gestiona la seua compra; els serveis de conversió i d'enriquiment, i la logística dels moviments d'urani des del lloc d'origen fins al lliurament a les fàbriques de combustible. S'ocupa, així mateix, del disseny mecànic, termomecànic, nuclear i termohidràulic del combustible nuclear. I, sota demanda, realitza el disseny del nucli i les anàlisis de seguretat de la recàrrega.

Una altra part important del seu negoci nuclear són els serveis d'enginyeria en tot allò referit a la gestió i l’optimització de l'ús del combustible en el reactor, i els serveis de combustible en activitats d'inspecció, reparació, maneig en fresc i irradiat, actuant com a suport de les centrals nuclears. La producció mitjana anual de la fàbrica de Juzbado (Salamanca) és de 330 tones d'urani, de les quals un 60% es destina a l'exportació.

ENUSA compta amb una empresa que realitza el transport de material nuclear i mercaderies radioactives: ETSA, operadora de transport global i multimodal (terrestre, marítim i aeri).

El negoci ambiental se centra en serveis per a la conservació de l'entorn i l'aprofitament energètic. A través de la seua filial EMGRISA, es duu a terme la gestió de tot tipus de residus, la caracterització i el tractament de sòls i aigües contaminades, l'enginyeria i la consultoria ambiental, així com estudis radiològics.

Notícies destacades

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras